
PILAR
PUERTAS MOLERO
PROFESORA AYUDANTE DOCTORA (LOSU)
Publications (39) PILAR PUERTAS MOLERO publications
2024
-
Los descansos activos como herramienta para mejorar la atención en el contexto educativo. Una revisión sistemática y meta-análisis
Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 2, pp. 147-157
-
Relación entre actividad física, autoconcepto y satisfacción en alumnos de Educación Primaria
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 438, pp. 84-96
-
“Todos o ninguno”: Propuesta didáctica de escape room en educación física para mejorar la cooperación y la motivación de los estudiantes
Trances: Transmisión del conocimiento educativo y de la salud, Vol. 16, Núm. 1, pp. 90-105
2023
-
Analysis of the psychometric properties of the five-factor self-concept questionnaire (AF-5) in Spanish students during the COVID-19 lockdown
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 20, pp. 17260-17269
-
Burnout Syndrome, Stress and Study Hours in the Selection Process for Educational Teaching Staff: The Role of Resilience—An Explanatory Model
Social Sciences, Vol. 12, Núm. 4
-
Emotional Status and Psychological Well-Being in the Educational Opposition Process
Social Sciences, Vol. 12, Núm. 12
-
Estado emocional y motriz en la etapa de educación infantil: Una revisión sistemática
Trances: Transmisión del conocimiento educativo y de la salud, Vol. 15, Núm. 6, pp. 258-264
-
Relación entre aprendizaje y hábitos saludables en Educación Infantil
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 48, pp. 161-166
-
Stress, Resilience, Burnout and Study Hours in Physical Education Pre-Service Teachers—An Explanatory Model about Gender
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 11
2022
-
An Explanatory Model of Sport Motivation, Physical Self-Concept and Anxiety as a Function of the Degree of Adherence to the Mediterranean Diet in Future Physical Education Teachers
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 20
-
Design and Validation of the Non-Verbal Immediacy Scale (NVIS) for the Evaluation of Non-Verbal Language in University Professors
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 3
-
Estado actual de la cuestión del clima motivacional en el ámbito educativo: una revisión sistemática (2017-2021)
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 43-56
-
Psychosocial status of Physical Education teachers according to socio-demographic characteristics
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 44, pp. 1090-1098
-
Relationship between Learning and Psychomotor Skills in Early Childhood Education
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 24
-
Resilience, Stress, and Burnout Syndrome According to Study Hours in Spanish Public Education School Teacher Applicants: An Explanatory Model as a Function of Weekly Physical Activity Practice Time
Behavioral Sciences, Vol. 12, Núm. 9
-
Uso de los dispositivos móviles (Mhealth) en la práctica deportiva en adolescentes
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 165-170
2020
-
Bienestar social en la etapa universitaria según factores sociodemográficos en estudiantes de educación
REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Núm. 22
-
Emotional intelligence in the educational field: a meta-analysis
Anales de psicología, Vol. 36, Núm. 1, pp. 84-91
-
Relationship between the use of video games and physical-healthy, psychosocial and academic indicators in primary schoolchildren
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 15, Núm. 2, pp. 336-344
2019
-
Motivación y estrategias de aprendizaje en estudiantes de grado en Educación Primaria: análisis según factores académicos y hábitos saludables
Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 5, Núm. 3, pp. 469-483