Département
FILOLOGÍAS INGLESA Y ALEMANA
Publications (12) Publications auxquelles un chercheur a participé
2024
-
Actional nominalization in Present-Day English in the light of the Referenced Index of Competition
Linguistik Aktuell (John Benjamins Publishing Company), pp. 72-103
-
Debating Sexual Consent in the Teen Series The Hockey Girls: Reactions of Instagram Audiences
Sex Education, Vol. 24, Núm. 4, pp. 531-545
-
Entanglements of feminist activism and gender equality policy in the Spanish and Swedish film industries: between convergence and critique
Journal of Gender Studies
-
La formalización del conocimiento en DIAPASON a través de una muestra de problemas poblacionales y macroeconómicos
Investigación lingüística en entornos digitales (Tirant Humanidades), pp. 187-216
-
Las escritoras del modernismo anglo-americano en el origen de la cinematografía: Propuesta didáctica para su inclusión en los estudios ingleses universitarios
De los márgenes al aula. Aplicaciones didácticas con perspectiva de género (Dykinson), pp. 312-322
-
Mode of production and (referential) cohesion: An L2 English corpus-based study of syntactic coordination
System, Vol. 121
-
Multi-aspect multilingual and cross-lingual parliamentary speech analysis
Intelligent Data Analysis, Vol. 28, Núm. 1, pp. 239-260
-
Network science reveals the early signs of L1 lexical attrition: Introducing the Lexical Attrition Foundation (LeAF) framework
Bilingualism
-
Review of Mattiello, Elisa. 2022. Transitional Morphology: Combining Forms in Modern English. Cambridge: Cambridge University Press.
Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 12, Núm. 1, pp. 189-195
-
Susanne Günthner/Juliane Schopf/Beate Weidner (Hg.): Gesprochene Sprache in der kommunikativen Praxis. Analysen authentischer Alltagssprache und ihr Einsatz im DaF-Unterricht Stauffenburg, Tübingen 2021, 422 S., 64, 00 €
Deutsch als Fremdsprache, Vol. 61, Núm. 1, pp. 57-60
-
Teaching Anne Brontë’s the tenant of Widfell-hall, Helen Graham’s feminist vindication and the film adaptation, directed by Mike Barker (1996)
Educación y didáctica: hacia una ampliación del canon en las aulas (Dykinson), pp. 359-372
-
‘I Don’t Want to Be Other. I Want to Be Normal’: Mental Boundaries and the Polish Experience in the UK in Agnieszka Dale’s Fox Season and Other Short Stories
Humanities (Switzerland), Vol. 13, Núm. 2