Publicaciones (21) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2021

  1. A systematic review of the dietary choline impact on cognition from a psychobiological approach: Insights from animal studies

    Nutrients, Vol. 13, Núm. 6

  2. Animal models for diabetes insipidus

    Handbook of Clinical Neurology (Elsevier B.V.), pp. 275-288

  3. Aprendizaje gustativo mediado por representaciones mentales como modelo animal traslacional en anorexia nerviosa: un estudio piloto.

    Encuentros en Neurociencias (Universidad de Granada), pp. 279-295

  4. Caloric Restriction in Group-Housed Mice: Littermate and Sex Influence on Behavioral and Hormonal Data

    Frontiers in Veterinary Science, Vol. 8

  5. Comparison between discrete and continuous analysis of facial expressions, elicited by bitter-tasting beverages in overweight and healthy-weight individuals

    International Journal of Food Science and Technology, Vol. 56, Núm. 8, pp. 3876-3884

  6. Desarrollo y plasticidad del sistema nervioso central

    Atención infantil temprana: un análisis multidisciplinar sobre su abordaje (Universidad de Jaén), pp. 71-88

  7. Direct and Indirect Measurements of Sex Hormones in Rodents During Fear Conditioning

    Current protocols, Vol. 1, Núm. 5, pp. e102

  8. Effect of hippocampal 6-OHDA lesions on the contextual modulation of taste recognition memory

    Behavioural Brain Research, Vol. 409

  9. El aprendizaje basado en proyectos como estrategia de enseñanza desde las didácticas específicas en Educación infantil: La construcción de un hotel de insectos

    29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021

  10. Encuentros en Neurociencias

    Universidad de Granada

  11. Induced dipoles and possible modulation of wireless effects in implanted electrodes. Effects of implanting insulated electrodes on an animal test to screen antidepressant activity

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 10, Núm. 17

  12. Investigar en el contexto del Huerto Ecológico Universitario en el marco de los 0DS 12 y 15

    Los Objetivos de Desarrollo Sostenible: hoja de ruta en la educación del siglo XXI. Innovación docente en la formación de profesionales (Octaedro), pp. 141-157

  13. LA FORMACIÓN COMO HERRAMIENTA PARA MITIGAR ELCAMBIO CLIMÁTICO: EXPERIENCIAS AGROGANADERAS QUEAYUDAN A CAPTURAR CO2 EN EL CAMPO DE GIBRALTAR(ESPAÑA)

    XIV Seminario de investigaciones en educación ambiental: el papel del mundo rural y de los conocimientos tradicionales en la sostenibilidad

  14. Neurobehavioral and neurodevelopmental profiles of a heuristic genetic model of differential schizophrenia- and addiction-relevant features: The RHA vs. RLA rats

    Neuroscience and Biobehavioral Reviews, Vol. 131, pp. 597-617

  15. Osteoglycin as a potential biomarker of mild kidney function impairment in type 2 diabetes patients

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 10, Núm. 10

  16. Propuesta de una analogía para trabajar el fenómeno de ósmosis en estudiantes de 4º ESO y en 1º de Bachillerato

    29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021

  17. Sex differences in fear memory consolidation via Tac2 signaling in mice

    Nature Communications, Vol. 12, Núm. 1

  18. Sex, menstrual cycle, and hormonal contraceptives influences on global–local processing

    Psychoneuroendocrinology, Vol. 134

  19. Sustained escitalopram administration affects glucose metabolism in the rat brain

    European Neuropsychopharmacology, Vol. 51, pp. 1-6

  20. Variability in the neuropsychological performance of patients with acute coronary syndrome

    Revista de Neurologia, Vol. 73, Núm. 9, pp. 299-306