Capítulos de Libro (18) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. A case study of evaluating agricultural and forest land conversion into urban areas and the related increase of the peak runoff rates with GIS-based tools and the SWAT model: Southeast Spain

    Teaching in Land Management and Applied Geospatial Tools: The Use of Geographic Information Systems and Remote Sensing Data to Design Advanced Technical Interventions for Sustainable Land Management (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 53-80

  2. Análisis de la percepción del profesorado en formación sobre los ODS y la sostenibilidad a través del consumo responsable y la industria textil

    La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Narcea), pp. 941-948

  3. Case studies as a pedagogical tool for integrating the competencies and learning objectives related to the sustainable development goals into educational syllabuses

    Sostenibilidad e internacionalización como pilares de vanguardia educativa (Dykinson), pp. 43-61

  4. Conclusion

    Teaching in Land Management and Applied Geospatial Tools: The Use of Geographic Information Systems and Remote Sensing Data to Design Advanced Technical Interventions for Sustainable Land Management (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 159-161

  5. El juego como herramienta para la mejora de la alfabetización científica en los docentes en formación

    La innovación en el ámbito socioeducativo a través de las tecnologías y la atención a la diversidad (Dykinson), pp. 373-392

  6. Jellyfish Distribution and Abundance on the Southern Coast of the Iberian Peninsula

    SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS IN EUROPE (SPRINGER NATURE SWITZERLAND AG), pp. 281-299

  7. La geografía regional como enfoque teórico-metodológico para el análisis de los grandes espacios mundiales: una propuesta didáctica fundamentada en el aprendizaje basado en proyectos (ABP)

    Sembrando el futuro: La revolución en la formación y desarrollo de competencias (Dykinson), pp. 634-653

  8. La guía didáctica como herramienta para la implementación del programa cecop-ramsar (comunicación, educación, concienciación y participación): una propuesta formativa desde la geografía del paisaje

    Sembrando el futuro: La revolución en la formación y desarrollo de competencias (Dykinson), pp. 681-699

  9. La naturaleza de la tierra habitada

    En clave campo de Gibraltar: Patrimonio natural y cultural (Servicio de Publicaciones), pp. 30-39

  10. La política de colonización agraria durante el franquismo y su incidencia en la ordenación del territorio: Un recurso didáctico para la enseñanza de la geografía y la historia en la educación superior

    Estudios de innovación docente como punto de encuentro de ciencias humanísticas y sociales (Dykinson), pp. 457-477

  11. Medio ambiente y universidad: crónica y reflexión desde la Universidad de Granada

    La Universidad de Granada. Cinco siglos de historia: tiempos, espacios y saberes (Editorial Universidad de Granada), pp. 286-293

  12. Methodological proposal for integrating the competencies and learning objectives relating to responsible consumption and climate action (Sustainable Development Goals 12 and 13) into educational programs

    Sostenibilidad e internacionalización como pilares de vanguardia educativa (Dykinson), pp. 62-84

  13. Paisajes de la transición energética: propuesta de análisis del paisaje energético renovable mixto

    Estudios sociales, estética, arte y género: nuevos enfoques (Dykinson), pp. 809-822

  14. Sprawlscapes. Landscape transformation in periurban areas and the inherent rule of regional landscape planning: The case for metropolitan Barcelona, Spain

    The Long Way to Crisis: Unraveling Peculiarities of Socioeconomic Dynamics Vis à Vis Urbanization in Mediterranean Europe (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 187-219

  15. The development of geo-communication tools for farmers, stakeholders, scientists, students, and policymakers using GeoNode to share ISUM (Improved Stock Unearthing Method) data

    Teaching in Land Management and Applied Geospatial Tools: The Use of Geographic Information Systems and Remote Sensing Data to Design Advanced Technical Interventions for Sustainable Land Management (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 31-52

  16. The identification and mapping of homogeneous units for landscape management: A landscape catalogue for the province of Granada

    Teaching in Land Management and Applied Geospatial Tools: The Use of Geographic Information Systems and Remote Sensing Data to Design Advanced Technical Interventions for Sustainable Land Management (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 81-113

  17. The latent shift from monocentric to polycentric settlement models

    Urban Crisis: Social and Economic Implications for Southern Europe (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 89-107

  18. Toponimia, paisaje e identidad: sobre los límites de la Serranía de Ronda (provincias de Cádiz, Málaga y Sevilla)

    Geografia, paisatge i vegetació: Estudis en homenatge a Josep Maria Panareda (Asociación Española de Geografía - AGE), pp. 175-185