Capítulos de Libro (22) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2021

  1. A Granular Computing Based Approach for Improving the Consistency of Intuitionistic Reciprocal Preference Relations

    Studies in Fuzziness and Soft Computing (Springer), pp. 457-469

  2. A mandami fuzzy controller for handling a OpenHAB smart home

    Intelligent Environments 2021: Workshop Proceedings of the 17th International Conference on Intelligent Environments (IOS Press), pp. 26-35

  3. A modular architecture for multi-purpose conversational system development

    Intelligent Environments 2021: Workshop Proceedings of the 17th International Conference on Intelligent Environments (IOS Press), pp. 36-44

  4. A proposal of a catalog of gamification patterns: A way to improve the learning motivation

    Research Anthology on Developments in Gamification and Game-Based Learning (IGI Global), pp. 821-837

  5. CommuniMents: A framework for detecting community based sentiments for events

    Research Anthology on Strategies for Using Social Media as a Service and Tool in Business (IGI Global), pp. 382-404

  6. Computación de Altas Prestaciones en el Diseño Óptimo y Control de Plantas Solares de Torre: Optimización Sectorial Continua

    I Jornadas de Doctorado en Informática: 26 de febrero de 2018, Universidad de Almería (Editorial Universidad de Almería (edual)), pp. 2-11

  7. Conversational Agents for Mental Health and Wellbeing

    Logic, Argumentation and Reasoning (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 219-244

  8. Cálculo de la ratio en función de las dimensiones del aula con distanciamiento social

    Hacia un modelo de investigación sostenible en educación (Dykinson)

  9. Enseñando a los alumnos a detectar el ciberbulling en el aula mediante inteligencia artificial

    Discursos, mujeres y artes: ¿construyendo o derribando fronteras? (Dykinson), pp. 1056-1074

  10. Feature set ensembles for sentiment analysis of tweets

    Intelligent Systems Reference Library (Springer), pp. 189-208

  11. Forensic Identification by Craniofacial Superimposition Using Fuzzy Set Theory

    Studies in Fuzziness and Soft Computing (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 231-242

  12. Genetic algorithm with fitness function based on th gender of the students and their grade point averages for the formation of equitable school groups

    Investigación e innovación educativa frente a los retos para el desarrollo sostenible (Dykinson), pp. 591-602

  13. Inclusión del alumnado con dificultades específicas de apredizaje

    Estudios sobre innovación e investigación educativa (Dykinson), pp. 485-494

  14. LXXXV aniversario de la Escuela Normal de AMgisterio de Ceuta

    Compartiendo memorias: 85 años de magisterio en Ceuta (Editorial Universidad de Granada), pp. 51-55

  15. Managing Multi-task Dialogs by Means of a Statistical Dialog Management Technique

    Lecture Notes in Electrical Engineering (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 67-78

  16. Modelos teóricos para la aplicación de las comunidades de aprendizaje en función del alumnado

    Muros de discriminación y exclusión en la construcción de identidades: la mirada de las ciencias sociales (Dykinson), pp. 2024-2041

  17. Personas desplazadas por el clima: políticas migratorias europeas y actores clave

    Ensayos sobre migración y pandemia global: Retos y reflexiones (Comares), pp. 67-73

  18. Smart architectures for evaluating the autonomy and behaviors of people with autism spectrum disorder in smart homes

    Neural Engineering Techniques for Autism Spectrum Disorder: Volume 1: Imaging and Signal Analysis (Elsevier), pp. 55-76

  19. The Role of the Context in Decision and Optimization Problems

    Studies in Fuzziness and Soft Computing (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 75-84

  20. The strategy of resource management explained through gamification of the Total War Saga

    Investigación e innovación educativa frente a los retos para el desarrollo sostenible (Dykinson), pp. 286-294