Methodological aspects of SOS Children's Villages of Granada, Spain

  1. Torres-Martín, César 1
  2. Maroto Aguilera, Ernesto 2
  1. 1 Universidad de Granada
    info

    Universidad de Granada

    Granada, España

    ROR https://ror.org/04njjy449

  2. 2 Aldeas Infantiles SOS
Revista:
JETT

ISSN: 1989-9572

Año de publicación: 2016

Volumen: 7

Número: 1

Páginas: 12-26

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: JETT

Resumen

This article has the essential purpose to present the quantitative results of a research conducted at the SOS Children's Villages of Granada, highlighting the analysis obtained from the part related to the methodology used in the Organization to promote the improvement of professional work educators. In the part of questionnaire used to gather information on the methodological aspects, it has kept pace with the principles of this nature that should guide educational intervention in this state: Pedagogy of everyday life, Pedagogy of affection and tutorial action.

Referencias bibliográficas

  • Aldeas Infantiles SOS (2015a). Acción Tutorial Individualizada. Granada: Inédito.
  • Aldeas Infantiles SOS (2015b). Programación Aldeanos. Granada: Inédito.
  • Aldeas Infantiles SOS (2015c). Programación del Libro de Vida. Granada: Inédito.
  • Aldeas Infantiles SOS (2015d). Programación del taller afectivo-sexual. Granada: Inédito.
  • Aldeas Infantiles SOS (2015e). Protocolo de Vacunación. Granada: Inédito.
  • Aldeas Infantiles SOS (2015f). Protocolo de Observación Inicial. Granada: Inédito.
  • Aldeas Infantiles SOS (2015g). Protocolo de Salud. Granada: Inédito.
  • Aldeas Infantiles SOS (2015h). Proyecto Anual de Hogar. Granada: Inédito.
  • Aldeas Infantiles SOS (2015i). Proyecto Educativo Individualizado. Granada: Inédito.
  • Aldeas Infantiles SOS (2015j). Proyecto Educativo Inicial. Granada: Inédito.
  • Aldeas Infantiles SOS (2015k). Quienes somos. Recuperado de: http://www.aldeasinfantiles.es/Quienes-somos/Mision-Vision-y-Valores/situacion-infancia. Consultado el: 27/11/2015.
  • Bisquerra, R. (2014). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla.
  • Bernal, C. A. (2006). Metodología de la Investigación. México: Pearson.
  • Buendía, L. y Colás, P. (1998). Investigación educativa. Sevilla: Alfar. Decreto 355/2003, de 16 de diciembre, del Acogimiento Residencial de Menores. BOJA nº 245 de 22 de diciembre de 2003. Del Rincón, D. y otros (1995): Técnicas de investigación en ciencias sociales. Madrid:
  • Dykinson. Lorenzo, M (2003). Integración de lo cualitativo y lo cuantitativo en los informes de investigación. En A. Medina y S. Castillo (Coords.) Metodología para la realización de proyectos de investigación y tesis doctorales. Madrid: Universitas.
  • Quintanal, J. y García, B. (2012). Fundamentos básicos de metodología de investigación educativa. Madrid: CCS.