Facebook y la metáfora. La comunicación retórica en las redes sociales digitales

  1. Inmaculada BERLANGA FERNÁNDEZ 1
  2. Juan Salvador VICTORIA MAS 2
  3. Jordi ALBERICH PASCUAL 3
  1. 1 Universidad Internacional de La Rioja
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  2. 2 Universidad de Málaga
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  3. 3 Universidad de Granada
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    Granada, España

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Revista:
Signa: Revista de la Asociación Española de Semiótica

ISSN: 1133-3634

Ano de publicación: 2016

Número: 25

Páxinas: 413-431

Tipo: Artigo

DOI: 10.5944/SIGNA.VOL25.2016.16945 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Outras publicacións en: Signa: Revista de la Asociación Española de Semiótica

Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable

Resumo

The article presents the results of an investigation into the use of rhetorical devices in social networks. The content analysis of 16 micro networks (200 Facebook users), showed that communication was rhetorical. In particular, the research suggested that even in a digital context, our common ways of thinking and being in contact with others are metaphorical.

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