La moda y su influencia en la identidad cultural adolescente

  1. Victoria Toribio-Lagarde 1
  2. Dolores Álvarez-Rodríguez 1
  1. 1 Universidad de Granada (España)
Revista:
Arte, individuo y sociedad

ISSN: 1131-5598

Año de publicación: 2019

Volumen: 31

Número: 2

Páginas: 409-423

Tipo: Artículo

DOI: 10.5209/ARIS.60819 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

This paper describes how the identity of adolescents is formed through Fashion and Visual Culture. We have analysed the results obtained in an experience in which thirty young people participated from different High Schools of Secondary Education and Baccalaureate of the province of Granada, during the period 2015 – 2018. We have used a Qualitative Methodology, in order to apply a Social Analysis that has been carried out using surveys, the production of images and personal narratives. Fashion History, Psychosociology and Marketing have been used as a theoretical background. The conclusions obtained, could try to answer to the initial objectives that we had at the beginning of the project, allowing us, on one hand, to develop educational tools that help adolescents to answer personal questions about their identity, and, on the other hand, to help to build an experience for future studies, introducing new researching topics with a great potential and possibilities for the future.

Información de financiación

Este artículo recoge resultados de la investigación desarrollada para el Proyecto que lleva por título: Proyecto de Inicio a la Investigación e Innovación en Secundaria en Andalucía (PIIISA), dentro del I Plan de divulgación de la Ciencia y de la Innovación de la Universidad de Granada. Cuya referencia es: FCT-16-10826. Financiada por los organismos: Ministerio de Economía y Competitividad y la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).

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