$in timeUn proyecto en el que sin aprender no sobrevivirás

  1. Isaac J. Pérez-López 1
  1. 1 Universidad de Granada
    info

    Universidad de Granada

    Granada, España

    ROR https://ror.org/04njjy449

Revue:
Habilidad Motriz: revista de ciencias de la actividad física y del deporte

ISSN: 1132-2462

Année de publication: 2019

Número: 52

Pages: 3-11

Type: Article

D'autres publications dans: Habilidad Motriz: revista de ciencias de la actividad física y del deporte

Résumé

One of the main problems the University suffers today is students’ lack of motivation and commitment when actively participating in their learning. Therefore, this circumstance has become one of the great challenges teachers must face as soon as possible at present, As a result, gamification project was carried out, called $in TIME, in the subject “Physical and Sports Education Basics” (second year of Physical Activity and Sports Sciences Degree at the University of Granada ). The outcomes confirm the viability and suitability of accomplishing approaches such as the one presented here, since not only the expected objectives were fulfilled, but also, a high degree of satisfaction was achieved by students.

Références bibliographiques

  • García de Castro, M. (2008). Los movimientos de renovación en las series televisivas españolas. Comunicar, 30, 147-153.
  • García-Muñoz, N. y Fedele, M. (2011). Las series televisivas juveniles: tramas y conflictos en una “teen series”. Comunicar, 37(19), 133-140.
  • Medina, E. y González, P. (2013). Los jóvenes españoles demandan una televisión con más ficción y entretenimiento. Ámbitos. Revista internacional de Comunicación, 22.
  • Medrano, C., Palacios, S. y Barandiarán, A. (2007). Los hábitos y preferencias televisivas en jóvenes y adolescentes: un estudio realizado en el País Vasco. Revista Latina de Comunicación Social, 62, 13-27.
  • Medrano, C., Aierbe, A. y Palacios, S. (2010). El perfil de consumo televisivo en adolescentes, jóvenes y adultos: implicaciones para la educación. Revista de Educación, 352, 545-566.
  • Pérez-López, I.J. (2018). La docencia es un juego donde gana el que más disfruta. Habilidad motriz. Revista de ciencias de la actividad física y el deporte, 50, 2-3.
  • Pérez-López, I.J. (2016). No te la juegues con tu salud, gamifícala: “La amenaza de los Sedentaris”. Habilidad motriz. Revista de ciencias de la actividad física y el deporte, 46, 42-48.
  • Romero, M. y Pérez Ferra, M. (2009). Cómo motivar a aprender en la universidad: una estrategia fundamental contra el fracaso académico en los nuevos modelos Educativos. Revista Iberoamericana de Educación, 51, 87105.
  • Tejedor, F.J. y García-Valcárcel, A. (2007). Causas del bajo rendimiento del estudiante universitario (en opinión de los profesores y alumnos). Propuestas de mejora en el marco del EEES. Revista de Educación, 342, 443-473.