DOSSIERPrácticas Artísticas Colaborativas // PAC#03

  1. Bermúdez Pérez, Javier 1
  2. Collados Alcaide, Antonio 2
  3. Res, Enrique
  4. Olmo Alonso, Saoia 3
  5. Canela, Juan 4
  1. 1 Crítico de Arte y Comisario Independiente
  2. 2 Universidad de Granada
    info

    Universidad de Granada

    Granada, España

    ROR https://ror.org/04njjy449

  3. 3 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

  4. 4 Comisario independiente y Crítico de Arte
Revue:
Umática: revista sobre creación y análisis de la imagen

ISSN: 2659-8574

Année de publication: 2020

Titre de la publication: Espacio público y tejido social: arte colaborativo en tiempos de crisis

Número: 3

Pages: 15

Type: Article

DOI: 10.24310/UMATICA.2020.V2I3.11313 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

D'autres publications dans: Umática: revista sobre creación y análisis de la imagen

Résumé

What collaborative artistic practices seek to place on the table is the importance of restoring the links between art and life, as an attempt to build the world regardless of economic and marketing issues. Understanding art as something far removed from individualistic postulates, oblivious to issues such as authorship or originality, an attempt has been made for the "Dialogues" section of UMATICA to show part of this production network with a horizontal and transversal sense, through three initiatives or projects fully anchored in the maxim "Public space and social fabric: collaborative art in times of crisis", the title that gives rise to this issue of the magazine.

Références bibliographiques

  • Ariño, A (2020). Cultura universitaria. Políticas para la Alma Mater. Valencia, Tirant humanidades.
  • Miessen, M. (2014). La pesadilla de la participación. Barcelona, dpr-barcelona.
  • Garcés, M ( 2017). Nueva Ilustración Radical. Barcelona, Cuadernos Anagrama.
  • Guy, J. (ed.) (2020), Curriculum. Contemporary Art Goes to School. Londres. Intellect books.
  • G.E.D. (2015). Ni arte ni educación [exposición]. Grupo de Educación Disruptiva (GED) de Matadero Madrid..
  • O’Neill, P. & Wils, M. (Eds.) (2010). Curating and the Educational Turn. Londres, Open Editions.