Impacto en el aprendizaje competencial de ELE con la aplicación del método de proyectos en un contexto multilingüecaso de la zona francófona camerunesa
- NGONO ATEBA, HÉLÈNE EDEVIGE
- Isabel del Arco Bravo Director/a
Universitat de defensa: Universitat de Lleida
Fecha de defensa: 22 de de juny de 2017
- Carme Armengol Asparó President/a
- Moisés Selfa Sastre Secretari/ària
- Juan de Dios Villanueva Roa Vocal
Tipus: Tesi
Resum
Resum L’ensenyament de la llengua estrangera en un escenari multilingüe planteja dificultats relatives, a l’impacte d’un entorn lingüístic diversificat sobre el procés d’ensenyament – aprenentatge de dita llengua i a qüestions metodològiques. El context camerunès, caracteritzat per una diversitat lingüística i la pràctica d’estratègies metodològiques tradicionals, pateix encara més aquests problemes. Per aconseguir que el procés d’ensenyament – aprenentatge comporti cap a un aprenentatge competencial d’Espanyol com a Llengua Estrangera (ELE), ha sigut necessari implementar en dit context, el mètode de projectes. Per a portar a terme aquesta preocupació, a més del rol del mètode de projectes, un altre factor no menyspreable ha sigut la contribució de les primeres llengües dels alumnes en el seu procés d’aprenentatge d’Espanyol com a Llengua Estrangera (ELE). El què va permetre comprovar que el mètode de projectes afavoreix l’adquisició de competències metodològiques i el desenvolupament de la competència comunicativa. Les primeres llengües faciliten l’adquisició de la Llengua Estrangera en un entorn multilingüe compost o subordinat i amb la pràctica del mètode de projectes, i que a mesura que els alumnes van multiplicant la realització de projectes sobre temes que satisfacin les seves necessitats, les seves competències: lingüística, sociolingüística i sociocultural acosta d’aquests temes, van desenvolupant. Al practicar la llengua estudiada de manera recurrent realitzant projectes, els alumnes adquireixen cada vegada més la Llengua Estrangera (LE). Paraules clau: aprenentatge de Llengua Estrangera; context multilingüe; mètode de projectes; competències.