Motivació dels immigrants adults per aprendre català. Un estudi a la ciutat de Girona, La
- Peña Bello, Andrea
- Joan Perera Parramon Director/a
- Mercè Bernaus Queralt Director/a
Universidad de defensa: Universitat de Barcelona
Fecha de defensa: 15 de julio de 2008
- Miquel Llobera Presidente/a
- Juli Palou Sangrà Secretario/a
- Fernando Trujillo Sáez Vocal
- Ignasi Vila Mendiburu Vocal
- María Luz Celaya Villanueva Vocal
Tipo: Tesis
Resumen
L'estudi analitza la motivació dels immigrants adults per aprendre català a partir d'una metodologia quantitativa, concretament SPSS (Statistical Package Social Sciences), eina d'anàlisi d'altres estudis similars que s'han dut al Canadà.Els 272 participants de la mostra provenent de les tres entitats a Girona que oferien classes de català tot l'any; l'Escola d'Adults de Girona, l'Escola Oficial d'Idiomes i el Centre de Normalització Lingüística.L'estudi, a més de mostrar diferències individuals dels participants segons la procedència geogràfica (llengua parlada), la llengua de treball, la permanencia i la voluntat de permanència, considera correlacions entre variables motivacionals i mostra que el model de Gardner (2001) és aplicable en l'estudi d'una llengua minoritària (català) i en un context immigrant.