Motivació dels immigrants adults per aprendre català. Un estudi a la ciutat de Girona, La

  1. Peña Bello, Andrea
Dirigida por:
  1. Joan Perera Parramon Director/a
  2. Mercè Bernaus Queralt Director/a

Universidad de defensa: Universitat de Barcelona

Fecha de defensa: 15 de julio de 2008

Tribunal:
  1. Miquel Llobera Presidente/a
  2. Juli Palou Sangrà Secretario/a
  3. Fernando Trujillo Sáez Vocal
  4. Ignasi Vila Mendiburu Vocal
  5. María Luz Celaya Villanueva Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 276096 DIALNET

Resumen

L'estudi analitza la motivació dels immigrants adults per aprendre català a partir d'una metodologia quantitativa, concretament SPSS (Statistical Package Social Sciences), eina d'anàlisi d'altres estudis similars que s'han dut al Canadà.Els 272 participants de la mostra provenent de les tres entitats a Girona que oferien classes de català tot l'any; l'Escola d'Adults de Girona, l'Escola Oficial d'Idiomes i el Centre de Normalització Lingüística.L'estudi, a més de mostrar diferències individuals dels participants segons la procedència geogràfica (llengua parlada), la llengua de treball, la permanencia i la voluntat de permanència, considera correlacions entre variables motivacionals i mostra que el model de Gardner (2001) és aplicable en l'estudi d'una llengua minoritària (català) i en un context immigrant.