L'Avaluació de polítiques socioculturals municipals. Una proposta d'indicadors.

  1. Planas Lladó, Anna
Dirigida por:
  1. Pere Soler Masó Director/a

Universidad de defensa: Universitat de Girona

Fecha de defensa: 27 de marzo de 2009

Tribunal:
  1. Salomó Marquès Sureda Presidente/a
  2. Judit Fullana Noell Secretario/a
  3. María José Aguilar Idáñez Vocal
  4. Xavier Úcar Martínez Vocal
  5. Héctor Pose Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 210501 DIALNET lock_openTDX editor

Resumen

La Tesi aporta un sistema d'indicadors d'avaluació per a les polítiques socioculturals municipals. Una eina per a detectar mancances, interpretar els resultats, orientar línies d'acció i millorar les polítiques socioculturals municipals. S'adreça fonamentalment a l'avaluació de les polítiques socioculturals de municipis petits i mitjans i parteix del paradigma de l'empoderament. Emmarcant-nos en aquest paradigma plantegem que les polítiques socioculturals municipals haurien d'apostar per la democratització de la cultura, estimular la creació d'identitat comunitària i l'autovaloració dels grups i les comunitats, i potenciar l'educació com a procés permanent i de desenvolupament comunitari.El sistema d'indicadors s'estructura en dues dimensions; la sociocultural, formada per 7 objectius d'avaluació amb 58 indicadors amb la intenció d' identificar i analitzar la política sociocultural que es fa al municipi, i la contextual, sistematitzada entorn 5 objectius d'avaluació amb 20 indicadors que han de permetre emmarcar les polítiques socioculturals. El nombre total d'indicadors de la proposta és 78. This Tesis provides a system of indicators to evaluate sociocultural policies in the local government level. We provide a tool to detect needs, to understand outcomes, to point action guidelines, and to improve sociocultural local policies. It's fundamentally oriented to small and medium municipalities. To create it our starting point has been a rational in which sociocultural local policies have to be as aims: promote cultural democratization, stimulate community identity, support self-valuation of groups and communities, and encourage education as a permanent process.The work out indicators system it's structured in two dimensions: the sociocultural one should help us to recognize and analyse the sociocultural policies and it's composed of seven evaluation goals with 58 indicators, and the contextual dimension, with 5 evaluation goals and 20 indicators that should give us the framework to understand the sociocultural policies. The whole indicators number of our proposal is 78.