El mundo artístico hipotecado, según G. Lipovetsky

  1. Juan José Medina Rodríguez 1
  2. María Isabel Rodríguez Peralta 1
  1. 1 Universidad de Granada, España
Revista:
Revista Sonda: Investigación y Docencia en Artes y Letras

ISSN: 2254-6073

Ano de publicación: 2015

Número: 4

Páxinas: 6-15

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Revista Sonda: Investigación y Docencia en Artes y Letras

Resumo

Following closely the thought process of Gilles Lypovetsky, we have a compass in order to sustain our vision in the world, that of creativity and vibrancy of art in general. It is only from the truth that we can reconstruct an educational project without illusion. Society structures that sense of narcissism through various ways which are the following: the ongoing seduction, complete indifference, the strategy of isolation, the radical individualism of postmodernity, the major publicizing characterized by changing fashions and the humorous perspective of one’s conscience, of the religious, and lastly, modern violence as an instrument that isn’t balanced but is of free expression. Capitalism hasn’t merely structured our environment but has also structured our spirit, in which we are consumed.

Referencias bibliográficas

  • HAN, B. Ch. La agonía del Eros. Barcelona, Herder. 2014.
  • LIPOVETSKY, G. El crepúsculo del deber. Barcelona: Anagrama. 1994.
  • LIPOVETSKY, G. El imperio de lo efímero. Barcelona: Anagrama, 1996.
  • LIPOVETSKY, G. La era del vacío. Barcelona: Anagrama. 2000.
  • LIPOVETSKY, G. El lujo eterno. Barcelona: Anagrama. 2006.
  • LIPOVETSKY, G. La estilización del mundo: vivir en la era del capitalismo artístico. Barcelona: Anagrama. 2015
  • RUIZ Sánchez, J. C. De Guy Debord a Gilles Lipovetsky: el tránsito de la categoría de lo social hacia la categoría de lo individual. Universidad de Córdoba. Servicio de Publicaciones. 2010
  • Sébastien C. La philosophie française en questions. Entretiens avec ComteSponville, Conche, Ferry, Lipovetsky, Onfray et Rosset. Paris: Le Livre de poche. 2004