ReiDoCrea, un proyecto de investigación-acción

  1. García-Ramírez, José Miguel 1
  1. 1 Universidad de Granada
    info

    Universidad de Granada

    Granada, España

    ROR https://ror.org/04njjy449

Journal:
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa

ISSN: 2254-5883

Year of publication: 2014

Volume: 3

Pages: 1-3

Type: Article

DOI: 10.30827/DIGIBUG.34151 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDIGIBUG editor

More publications in: ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa

Abstract

The ReiDoCrea innovation project of the University of Granada uses Action-Research methodology with the intention of solving problems that arises during project implementation. Method: 246 students participated in the study (M=27.5; SD=6.2) during the academic year 1012-1013, writing research articles and answering an open-question questionnaire. Results: 34 articles (n=113 students) of 62 papers presented were published. Significant emerging categories for strengths, weaknesses and potential for improvement (Atla.ti) points: Motivation (f=90%), Satisfaction (f=85%), Difficulty (f=95%) and Training (f=99%). Conclusions: Need to implement an orientation and training program in the development of a research study.

Bibliographic References

  • Diaz-Marin, V., Vazquez-Martinez, A.I., & McMullin, K.J. (2014). First steps towards a university social network on personal learning environments. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 15(3), 93-119. http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/1679/2910
  • Fiorini, M.; García-Ramírez, JM. (2013). Cap. 5: Técnicas de grupo y creatividad aplicadas en el ámbito universitario,117-147. En Villena Martínez, MD.; Muñoz García, A. (2013). Recursos para la tutoría en el aula universitaria. Granada: Editorial Universidad de Granada. http://www.worldcat.org/title/recursos-para-latutoria-en-el-aula-universitaria/oclc/870115874
  • García-Ramírez, J.M. (2014). Selección de indicadores para la evaluación de la excelencia docente en la Universidad de Trent (Canadá). Granada: Universidad de Granada, 2014. http://hdl.handle.net/10481/30350
  • García-Ramírez, J.M. (2013). ReiDoCrea un proyecto de construcción y divulgación del conocimiento. Reidocrea, 2, 1-10. http://t.co/2grCZ0gms7
  • García-Ramírez, J.M. (2012). Docencia-Creativa: una estrategia de motivación a través de la difusión del conocimiento. Reidocrea, 1, 1-3. http://hdl.handle.net/10481/33571
  • García-Ramírez, J.M. (2012). La comunicación, clave de excelencia visible en la Educación Superior. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 3, 25–36. http://hdl.handle.net/10481/22300
  • García-Ramírez, J.M. (2012). Las Tecnologías de la Información y la Comunicación, TIC, en la educación universitaria. Andaluciaeduca, 76, 77. http://www.andaluciaeduca.com/hemeroteca/ae_digital76.pdf
  • García-Ramírez, J.M. (2011). Una reconsideración de la excelencia visible en la educación superior: la escucha empática. Andaluciaeduca, 66, 84. http://www.andaluciaeduca.com/hemeroteca/ae_digital66.pdf
  • Herrero Márquez, P. (2012). La interacción comunicativa en el proceso de enseñanzaaprendizaje. ReiDoCrea, 1, 138-143. http://hdl.handle.net/10481/21983
  • Molina Ramírez, A.M. (2012). Las TIC en la educación superior como vía de formación y desarrollo competencial en la sociedad del conocimiento. ReiDoCrea, 1, 106- 114. http://hdl.handle.net/10481/21977