Effectiveness from the prespective of the consumer in integrated maketing communications. Coke and pepsi study at Spain and United States
- SUAY PÉREZ, FRANCISCO
- Felipe Ruiz Moreno Directeur/trice
- Chrissy Martins Co-directeur/trice
Université de défendre: Universidad CEU Cardenal Herrera
Fecha de defensa: 07 juillet 2017
- Slawmoir Smyczek President
- Lucía Porcu Secrétaire
- Pedro Caja Meri Rapporteur
Type: Thèses
Résumé
Effectiveness in Integrated Marketing Communications: A Study on Coca-Cola and Pepsi in Spain and the United States This thesis focuses on IMC research, a concept that has had a strong development in recent years, mainly from the emergence of new technologies and a change in the methods in which the companies communicate with the consumers. The different IMC contributions are reviewed, before analyze Coca-Cola and Pepsi, studying the perception of consumers in the use of Integrated Marketing Communications. This research has been undertaken in the Spanish and U.S. markets. In the first place, the perception of the quality of communications of these companies by the industry professionals is analyzed. The consumer's perception was analyzed next, in order to compare same to that of the professional’s, and to demonstrate the validity of the model utilized. It may be concluded that the selected group of items accurately determine whether or not a company manages its marketing communications as Integrated Marketing Communications. After validating the model used, the perception similarity between consumers and professionals has been demonstrated. Esta tesis se centra en la investigación de IMC, un concepto que ha tenido un fuerte desarrollo en los últimos años, principalmente de la aparición de nuevas tecnologías y un cambio en los métodos en los que las empresas se comunican con los consumidores. Las diferentes contribuciones de IMC se revisan, antes de analizar Coca-Cola y Pepsi, estudiando la percepción de los consumidores en el uso de las comunicaciones integradas de marketing. Esta investigación se ha realizado en los mercados de España y los Estados Unidos. En primer lugar, se analiza la percepción de la calidad de las comunicaciones de estas empresas por parte de los profesionales de la industria. A continuación se analiza la percepción del consumidor para compararla con la del profesional y demostrar la validez del modelo utilizado. Puede concluirse que el grupo seleccionado de elementos determina con precisión si una empresa gestiona sus comunicaciones de marketing como comunicaciones integradas de marketing. Después de validar el modelo utilizado, se ha demostrado la similitud de percepción entre consumidores y profesionales.