Fomentar la lectura en un contexto vulnerable

  1. María Pilar Cáceres Reche
  2. Magdalena Ramos Navas-Parejo
  3. Blanca Berral Ortiz
  4. José Antonio Martínez Domingo
Journal:
Cuadernos de pedagogía

ISSN: 0210-0630 2386-6322

Year of publication: 2023

Issue: 540

Type: Article

More publications in: Cuadernos de pedagogía

Abstract

The teaching task of ensuring that students acquire reading skills is one of the fundamental challenges of primary education. For disadvantaged students, this goal faces major obstacles, reaching it is the key to their educational and social inclusion.

Bibliographic References

  • Ramos-Navas-Parejo, M. (2022). Análisis de la animación a la lectura en el alumnado de Educación Primaria en contextos de atención preferente de la zona norte de la ciudad de Granada: las TIC como herramientas incentivadoras [Tesis de Maestría, Universidad de Granada]. https://digibug.ugr.es/handle/10481/75941
  • Vázquez-Cano, E., De-la-Calle-Cabrera, A.M., Hervás-Gómez, C. y López-Meneses, E. (2020). El contexto sociofamiliar y su incidencia en el rendimiento lector del estudiante en PISA. Ocnos, 19(1), 43-54. https://doi.org/10.18239/ocnos_2020.19.1.2122