Il protagonismo femminile nell’ “Elegia di Madonna Fiammetta”identificazione e analisi delle fonti dell’opera e delle tradizioni letterarie sulle donne durante il periodo napoletano di Giovanni Boccaccio (1327-1340)
- Loffredo, Maria Francesca
- Esther Corral Díaz Director/a
Universidad de defensa: Universidade de Santiago de Compostela
Fecha de defensa: 03 de mayo de 2024
- Mercedes Brea López Presidente/a
- Carmen F. Blanco Valdés Secretario/a
- Victoriano Peña Sánchez Vocal
Tipo: Tesis
Resumen
A presente tese de doutoramento céntrase no estudo da Elegia di Madonna Fiammetta, obra escrita por Giovanni Boccaccio entre 1343-1344, da que se examinarán as fontes que utiliza o autor e o protagonismo da narradora homónima. Fiammetta é unha nobre napolitana que conta a súa historia en primeira persoa e lamenta a perda de Pánfilo, o seu amante. O relato inscríbese na ficción elexíaca e recolle un gran número de fontes da tradición clásica e da tradición medieval. O escritor de Certaldo coñeceu estes textos durante a súa formación na corte anxevina de Nápoles, durante una dilatada estancia (de 1327 a 1340), onde entrou en contacto cos círculos intelectuais da capital napolitana que influíran no proceso compositivo da Elegia.