Il protagonismo femminile nell’ “Elegia di Madonna Fiammetta”identificazione e analisi delle fonti dell’opera e delle tradizioni letterarie sulle donne durante il periodo napoletano di Giovanni Boccaccio (1327-1340)

  1. Loffredo, Maria Francesca
Dirigida por:
  1. Esther Corral Díaz Director/a

Universidad de defensa: Universidade de Santiago de Compostela

Fecha de defensa: 03 de mayo de 2024

Tribunal:
  1. Mercedes Brea López Presidente/a
  2. Carmen F. Blanco Valdés Secretario/a
  3. Victoriano Peña Sánchez Vocal

Tipo: Tesis

Resumen

A presente tese de doutoramento céntrase no estudo da Elegia di Madonna Fiammetta, obra escrita por Giovanni Boccaccio entre 1343-1344, da que se examinarán as fontes que utiliza o autor e o protagonismo da narradora homónima. Fiammetta é unha nobre napolitana que conta a súa historia en primeira persoa e lamenta a perda de Pánfilo, o seu amante. O relato inscríbese na ficción elexíaca e recolle un gran número de fontes da tradición clásica e da tradición medieval. O escritor de Certaldo coñeceu estes textos durante a súa formación na corte anxevina de Nápoles, durante una dilatada estancia (de 1327 a 1340), onde entrou en contacto cos círculos intelectuais da capital napolitana que influíran no proceso compositivo da Elegia.