A.R.E.A. (ANALISIS DE LA REALIDAD EDUCATIVA ANDALUZA)
AREA
Universidad de Jaén
Jaén, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Jaén (43)
2024
2023
-
Apoyo al alumnado con discapacidad auditiva: formación del profesorado a través de las TIC
Formación del profesorado universitario en TIC como apoyo al alumnado con discapacidad (Dykinson), pp. 45-62
-
El autoaprendizaje como desarrollo personal
Recursos y estrategias para la docencia y la tutoría en la universidad mediante el uso de tecnologías (Editorial Graó), pp. 61-80
-
Estudio de caso de la competencia digital docente (DigCompEdu) de un centro educativo de la localidad de Linares (Jaén)
Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Octaedro), pp. 161-171
-
Neurodidactics and healthy physical condition: proposal to improve educational inclusion
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 18, Núm. 4, pp. 893-902
-
Psychometric properties of a dropout prediction tool for students in Andalusia
Frontiers in Education, Vol. 8
2022
-
ATTITUDES, MOTIVES AND INTERESTS FOR PRACTISING PHYSICAL EXERCISE
Journal of Physical Education (Maringa), Vol. 33, Núm. 1
-
Art as an attractive methodology of resilience and self-esteem
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 17, Núm. 4, pp. 802-815
-
La evaluación por competencias y la educación inclusiva: Propuesta de un instrumento de evaluación por competencias para la inclusión educativa
Estudios pedagógicos, Vol. 48, Núm. 2, pp. 373-393
-
Oxidative stress parameters and antioxidants in adults with unipolar or bipolar depression versus healthy controls: Systematic review and meta-analysis
Journal of Affective Disorders, Vol. 314, pp. 211-221
-
Prospective of Intercultural Teaching Competencies in Relation to Technology and Neuroeducation
Online Journal of Communication and Media Technologies, Vol. 12, Núm. 4
-
SEM Model to Determine the Relationship Between Neurodidactics, Inclusive Education and Sustainability
Journal of Turkish Science Education, Vol. 19, Núm. 3, pp. 740-757
-
THE SOCIAL, INTERCULTURAL AND PERSONAL CONDITIONING FACTORS THAT INTERFERE WITH INCLUSIVE EDUCATION IN TIMES OF COVID-19
Revista Brasileira de Educacao, Vol. 27
-
Use of ICT and social networks in the neurodevelopment of minors. Implications for the prevention of the risk of social exclusion
Texto Livre, Vol. 15
2021
-
Immigrant Pupils and Intercultural Teaching Competencies
Education and Urban Society, Vol. 53, Núm. 2, pp. 163-184
-
Knowledge and perception of teachers and students for the technological future in the interior of Brazil
Meta: Avaliacao, Vol. 13, Núm. 38, pp. 176-195
-
Motivos que promueven la realización de ejercicio físico: Un análisis de ecuaciones estructurales
Lúdica pedagógica, Núm. 34
2020
-
Active methodologies in the training of future health professionals: Academic goals and autonomous learning strategies
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 4
-
Analysis of yoga as an inclusive sport in educational contexts
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 6, pp. 1-17
-
Diversidad funcional auditiva en el aula de educación física
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 50, Núm. 1, pp. 397-416