Publicaciones (126) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Aprendizaje y desarrollo de la personalidad

    Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 140-227

  2. Night-time use of electronic devices, fear of missing out, sleep difficulties, anxiety, and well-being in UK and Spain: a cross-cultural comparison

    Current Psychology

  3. The role of minority language bilingualism in spotting agreement attraction errors: Evidence from Italian varieties

    PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 2 February

2023

  1. A holistic measure of contextual and individual linguistic diversity

    International Journal of Multilingualism, Vol. 20, Núm. 2, pp. 469-487

  2. Advantages of visiting your home country: how brief reimmersion in their native country impacts migrants' native language access

    Bilingualism, Vol. 19, Núm. 2

  3. ERP and Behavioural Correlates of Prospective Memory in Bilinguals during L1 and L2 Processing

    Brain Sciences, Vol. 13, Núm. 2

  4. Electrophysiological correlates of dispositional mindfulness: A quantitative and complexity EEG study

    British Journal of Psychology, Vol. 114, Núm. 3, pp. 566-579

  5. Exploring the nature of the gender-congruency effect: implicit gender activation and social bias

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  6. Gender congruency between languages influence second-language comprehension: Behavioral and electrophysiological evidence

    Journal of Neurolinguistics, Vol. 68

  7. Gestures as Scaffolding to Learn Vocabulary in a Foreign Language

    Brain Sciences, Vol. 13, Núm. 12

  8. Individual differences in semantic priming and inhibitory control predict performance in the Remote Associates Test (RAT)

    Thinking Skills and Creativity, Vol. 50

  9. Inferential evaluation and revision in L1 and L2 text comprehension: An eye movement study

    Bilingualism

  10. Judgments of learning in bilinguals: Does studying in a L2 hinder learning monitoring?

    PloS one, Vol. 18, Núm. 12, pp. e0286516

  11. Morphological transparency and markedness matter in heritage speaker gender processing: an EEG study

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  12. Práctica 25. Evaluando la creatividad en el aula

    Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 127-130

  13. Práctica 26. Fomentando la creatividad en el aula

    Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 131-134

  14. Práctica 32. Manejo del aula

    Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 159-162

  15. Práctica 33. Acoso y violencia escolar: Prevención del acoso en el aula

    Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 163-168

  16. Práctica 34. Acoso y violencia escolar. Detectar y detener situaciones de acoso en el aula

    Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 169-171

  17. Strong predictors of offender drivers: Drug and alcohol addiction and the inability to dissociate binge alcohol or drug consumption from driving. Revoking their driver's licence may not be enough

    Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Vol. 92, pp. 337-352