MEMORIA Y LENGUAJE
MEMORIA Y DESARROLLO
Publicaciones (126) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Aprendizaje y desarrollo de la personalidad
Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 140-227
-
Night-time use of electronic devices, fear of missing out, sleep difficulties, anxiety, and well-being in UK and Spain: a cross-cultural comparison
Current Psychology
-
The role of minority language bilingualism in spotting agreement attraction errors: Evidence from Italian varieties
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 2 February
2023
-
A holistic measure of contextual and individual linguistic diversity
International Journal of Multilingualism, Vol. 20, Núm. 2, pp. 469-487
-
Advantages of visiting your home country: how brief reimmersion in their native country impacts migrants' native language access
Bilingualism, Vol. 19, Núm. 2
-
ERP and Behavioural Correlates of Prospective Memory in Bilinguals during L1 and L2 Processing
Brain Sciences, Vol. 13, Núm. 2
-
Electrophysiological correlates of dispositional mindfulness: A quantitative and complexity EEG study
British Journal of Psychology, Vol. 114, Núm. 3, pp. 566-579
-
Exploring the nature of the gender-congruency effect: implicit gender activation and social bias
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Gender congruency between languages influence second-language comprehension: Behavioral and electrophysiological evidence
Journal of Neurolinguistics, Vol. 68
-
Gestures as Scaffolding to Learn Vocabulary in a Foreign Language
Brain Sciences, Vol. 13, Núm. 12
-
Individual differences in semantic priming and inhibitory control predict performance in the Remote Associates Test (RAT)
Thinking Skills and Creativity, Vol. 50
-
Inferential evaluation and revision in L1 and L2 text comprehension: An eye movement study
Bilingualism
-
Judgments of learning in bilinguals: Does studying in a L2 hinder learning monitoring?
PloS one, Vol. 18, Núm. 12, pp. e0286516
-
Morphological transparency and markedness matter in heritage speaker gender processing: an EEG study
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Práctica 25. Evaluando la creatividad en el aula
Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 127-130
-
Práctica 26. Fomentando la creatividad en el aula
Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 131-134
-
Práctica 32. Manejo del aula
Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 159-162
-
Práctica 33. Acoso y violencia escolar: Prevención del acoso en el aula
Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 163-168
-
Práctica 34. Acoso y violencia escolar. Detectar y detener situaciones de acoso en el aula
Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 169-171
-
Strong predictors of offender drivers: Drug and alcohol addiction and the inability to dissociate binge alcohol or drug consumption from driving. Revoking their driver's licence may not be enough
Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Vol. 92, pp. 337-352