DAVID
SÁNCHEZ TERUEL
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Nieves
Valencia Naranjo
Publicaciones en las que colabora con Nieves Valencia Naranjo (16)
2024
-
Protective and Risk Factors for Suicidal Behaviour in Self-Declared LGBTIQ+ Adolescents
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 5
-
The validity of learning potential for predicting educational adjustment in preschoolers with Down syndrome: A longitudinal study
Journal of Intellectual Disabilities
2022
-
Gender Implications of the Fear of COVID-19 Scale in the Spanish Population: A Validation Study
Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy, Vol. 14, Núm. 2, pp. 258-265
-
Predictor variables of mental health in the Spanish population confined by COVID-19
Brain and Behavior, Vol. 12, Núm. 4
-
Preliminary Study on Emotional Competence in Adults with Down Syndrome
International Journal of Disability, Development and Education, Vol. 69, Núm. 6, pp. 2136-2154
-
Variables protecting mental health in the Spanish population affected by the COVID-19 pandemic
Current Psychology, Vol. 41, Núm. 8, pp. 5640-5651
2021
-
Do psychological strengths protect college students confined by COVID-19 to emotional distress? The role of gender
Personality and Individual Differences, Vol. 171
-
Early childhood intervention for families of children with Down syndrome
Excelling in Life with Down Syndrome (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 17-35
2020
-
Adaptation of the Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorders in Spanish with Nonspecific Intellectual Disability
Child Psychiatry and Human Development, Vol. 51, Núm. 5, pp. 742-753
2019
-
Predicción del consumo de cannabis sobre otras sustancias psicoactivas en estudiantes universitarios
Uso y abuso de drogas y otros adictivos: jóvenes, vulnerabilidad y activos para la salud : I Jornadas Internacionales de Trabajo (Egregius), pp. 124-125
2018
-
A longitudinal study on the development of a boy with fragile x syndrome: Developmental trends and adaptive changes in a single case report
Advances in Genetics Research (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 109-130
-
Learning Potential is Useful in Pre-schoolers with Fragile X and Down Syndrome
Psicología educativa, Vol. 24, Núm. 2, pp. 51-57
-
Perfil Cognitivo y Psicolinguístico y su Relación con la Lectoescritura en un Preescolar con Síndrome de Down
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 47, pp. 125-140
2017
-
Evaluación del perfil cognitivo y de conducta en niños de un centro de atención y desarrollo infantil temprano
Revista argentina de clínica psicológica, Vol. 26, Núm. 3, pp. 313-323
2015
-
Evaluación del potencial de aprendizaje en niños con trastorno específico del lenguaje
Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 2, Núm. 1, pp. 19-24
2013
-
Utilidad de la logopedia en la mejora del lenguaje en el tratamiento del síndrome del cromosoma X frágil en niños preescolares
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 33, Núm. 3, pp. 146-154