MARÍA DE FÁTIMA
POZA VILCHES
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (60) Publicaciones de MARÍA DE FÁTIMA POZA VILCHES
2024
-
Estrategias clave en el diseño y gestión de espacios para el ocio social y el empoderamiento de la comunidad
Juventud y autorregulación del tiempo: Intervención socioeducativa para el bienestar integral (Dykinson), pp. 185-199
-
Evaluación de los riesgos de la Formación Profesional Dual: El caso de Andalucía
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 2, pp. 1-22
2023
-
Diagnosis of Blue and Sustainable Entrepreneurship in University Education in Spain: A Case Study
Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 25, Núm. 1, pp. 98-115
-
La diversidad cultural como caballo de Troya en pro de la sostenibilidad de nuestros pueblos y ciudades
Modulema: Revista científica sobre diversidad cultural, Núm. 7, pp. 1-4
-
La formación en Educación Ambiental a nivel de Máster: Pasado, presente y futuro del Máster Universitario Andaluz en Educación Ambiental para la Sostenibilidad
Revista Educación Ambiental y Sostenibilidad: REAYS, Vol. 5, Núm. 1, pp. 1001
-
La incorporación de los ODS en el grado en educación social: Diseño y aplicación de una propuesta de innovación docente
Universidades y Agenda 2030. La cooperación universitaria andaluza comprometida con los ODS (Comares), pp. 252-266
2022
-
Evaluation of sustainability in Colombian educational institutions: Case studies
Ambiente e Sociedade, Vol. 25
-
Greening of the syllabus in faculties of education sciences through sustainable development goals: the case of public Andalusian universities (Spain)
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 23, Núm. 5, pp. 1019-1044
-
Sostenibilidad y ODS en Educación Superior: Las universidades andaluzas en el punto de mira
Revista Educación Ambiental y Sostenibilidad: REAYS, Vol. 4, Núm. 1, pp. 1001
-
Sustainability assessment in Colombian educational institutions: Case studies
Ambiente e Sociedade, Vol. 25
2021
-
Cómo elaborar la discusión de un TFM
Guía para la elaboración de trabajos fin de máster de investigación educativa (Octaedro), pp. 173-183
-
Water, waste material, and energy as key dimensions of sustainable management of early childhood eco-schools: An environmental literacy model based on teachers action-competencies (ELTAC)
Water (Switzerland), Vol. 13, Núm. 2
2020
-
Conditioning factors of sustainability of dual vocational educational training in andalusia (Spain): Case study of three educational centres
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 22, pp. 1-33
-
Estrategia de investigación-acción participativa para el desarrollo profesional del profesorado universitario en educación para la sostenibilidad: “Academy sustainability Latinoamérica” (ACSULA)
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 24, Núm. 3, pp. 99-123
-
Evaluation of research on the Knowledge Building pedagogy: a mixed methodological approach
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 26, Núm. 1
-
Evaluation of strengths of dual vocational educational training in andalusia (Spain). a stake on the future
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 12, pp. 1-23
-
Quality criteria to evaluate performance and scope of 2030 agenda in metropolitan areas: Case study on strategic planning of environmental municipality management
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 2
2019
-
A professional competences' diagnosis in education for sustainability: A case study from the Standpoint of the Education Guidance Service (EGS) in the Spanish Context
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 6
-
A systematic review of the use of Agile methodologies in education to foster sustainability competencies
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 10
-
Competencias para la sostenibilidad en los equipos de orientación educativa andaluces: un estudio de casos
Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa