MARÍA
GRANADOS SANTIAGO
PROFESORA PERMANENTE LABORAL
ALEJANDRO
HEREDIA CIURÓ
PROFESOR AYUDANTE DOCTOR (LOSU)
Publicaciones en las que colabora con ALEJANDRO HEREDIA CIURÓ (18)
2024
-
Association between Mid-Term Functionality and Clinical Severity in Patients Hospitalized for Pulmonary Embolism
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 13
-
Dolor percibido por enfermeros y técnicos de cuidados auxiliares de enfermería en relación con su actividad laboral: un estudio descriptivo
Bienestar, apoyo a cuidadores y estrategias de mejora en salud: respuestas a nuevas necesidades (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 81-88
-
Percepción del dolor en el profesional sanitario con rol de cuidador principal
Bienestar, apoyo a cuidadores y estrategias de mejora en salud: respuestas a nuevas necesidades (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 89-95
2023
-
Differences of Disabling Symptoms between Previously Hospitalized or Non-Hospitalized Currently Working Long-COVID Survivors One Year after Infection: A Descriptive Study
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 16
-
Effectiveness of healthy lifestyle–based interventions in lung cancer survivors: a systematic review and meta-analysis
Supportive Care in Cancer, Vol. 31, Núm. 1
-
Pain and Clinical Presentation: A Cross-Sectional Study of Patients with New-Onset Chronic Pain in Long-COVID-19 Syndrome
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 5
-
Relationship between patient functionality impairment and caregiver burden: is there a cut off point for the severe COPD patient?
Expert Review of Respiratory Medicine, Vol. 17, Núm. 3, pp. 247-253
-
Role of breathing training programs on quality of life in chronic kidney disease patients
AIMS Public Health, Vol. 10, Núm. 2, pp. 409-421
-
Systematic review of self-management programs for prostate cancer patients, a quality of life and self-efficacy meta-analysis
Patient Education and Counseling, Vol. 107
2022
-
Cross-sectional study of pain-related variables before and during the COVID-19 pandemic in patients with COPD
Pain Management Nursing, Vol. 23, Núm. 6, pp. 737-741
-
Psychological distress prior to surgery is related to symptom burden and health status in lung cancer survivors
Supportive Care in Cancer, Vol. 30, Núm. 2, pp. 1579-1586
-
Radiotherapy-Related Fatigue Associated Impairments in Lung Cancer Survivors during COVID-19 Voluntary Isolation
Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 3
-
Relationship between Pain Intensity, Physical Factors, Pronociceptive Pain Modulation Profile and Psychological Vulnerability on Upper Limb Disability in Older Patients with Chronic Shoulder Pain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 22
2021
-
Estado de salud e independencia funcional de un grupo de personas mayores institucionalizadas con dolor: un estudio descriptivo
Investigación en salud y envejecimiento: respondiendo a nuevas demandas sociales (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 173-180
-
Valoración e intervención terapéutica durante la Exacerbación Aguda de la Enfermedad Pulmonar Obstructiva Crónica
Conocimientos, investigación y prácticas en el campo de la salud: actualización de competencias (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 243-248
2020
-
Estrategias no farmacológicas de prevención de delirium en la Unidad de Cuidados Intensivos
Investigación e intervención en salud: revisando la evidencia científica (Dykinson), pp. 63-72
-
Physical Performance-Based Assessment predicts length of hospital stay in community-acquired pneumonia inpatients
Avances de investigación en salud y bienestar: cambiando la realidad de los pacientes (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 253-260
-
Secuelas clínicas y propuesta de intervención terapéutica en supervivientes de cáncer de próstata tras radiación ionizante
Calidad de vida, cuidadores e intervención para la mejora de la salud: perspectivas y mejoras activas (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 245-250