MARÍA ISABEL
TOVAR GÁLVEZ
PROFESORA AYUDANTE DOCTORA
Publications (28) Publications de MARÍA ISABEL TOVAR GÁLVEZ
2024
-
Motivation of Spanish University Students: A Regression Model
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 5
2023
-
Analysis of University Student Motivation in Cross-Border Contexts
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 11
-
Clasificación de las competencias en educación superior. Una revisión cualitativa de la literatura
Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 839-848
-
Coping Strategies during Childbirth Related to Cultural Identity: Companionship, Choice of Analgesia and Maternal Satisfaction
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 12
-
Evaluation of Lactobacillus Coryniformis K8 Consumption by Health Care Workers Exposed to COVID-19 (LactoCor2 Project): Protocol for a Randomized Controlled Trial
JMIR Research Protocols, Vol. 12
-
Nursing Staff Knowledge on the Use of Intraosseous Vascular Access in Out-Of-Hospital Emergencies
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 3
-
Physiological Mechanisms Inherent to Diabetes Involved in the Development of Dementia: Alzheimer’s Disease
Neurology International, Vol. 15, Núm. 4, pp. 1253-1272
-
Type of Sex Education in Childhood and Adolescence: Influence on Young People’s Sexual Experimentation, Risk and Satisfaction: The Necessity of Establishing School Nursing as a Pillar
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 12
2022
-
Alexithymia and Perfectionism in Nurses
Looking for a Perfect World: Empirical and Applied Lines (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 227-244
-
COVID-19 in Pregnant Women, Maternal—Fetal Involvement, and Vertical Mother-to-Child Transmission: A Systematic Review
Biomedicines, Vol. 10, Núm. 10
-
Contextualización de la realidad socioeducativa del alumnado e impacto en el proceso de enseñanza-aprendizaje
Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 158-173
-
Coping Strategies in Elderly Colorectal Cancer Patients
Cancers, Vol. 14, Núm. 3
-
Desarrollo competencial del alumnado de Formación Profesional a través de la gamificación como metodología docente
Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 225-232
-
Ehlers–Danlos Syndrome Type Arthrochalasia: A Systematic Review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 3
-
El desarrollo de las habilidades sociales en el sistema educativo: una revisión de la literatura
Educación siglo XXI: Nuevos retos, nuevas soluciones. Volumen 2 (Dykinson), pp. 57-70
-
Estrés académico, resiliencia y habilidades socioemocionales en estudiantes de enfermería: Una aproximación teórica
Psicología siglo XXI: Una mirada amplia e integradora. Volumen 2 (Dykinson)
-
Evolution of the COVID-19 Pandemic after the Introduction of School Referral Nurses in the Province of Granada—A Descriptive Study
Children, Vol. 9, Núm. 11
-
Hajdu-Cheney Syndrome: Report of a Case in Spain
Diagnostics, Vol. 12, Núm. 3
-
Influence of an Educational Intervention on Eating Habits in School-Aged Children
Children, Vol. 9, Núm. 4
2021
-
Hábitos saludables de los estudiantes del primer y segundo curso de enfermería de la Universidad de Granada
Transformación universitaria: retos y oportunidades (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 343-352