MARÍA MERCEDES
BELLIDO GONZÁLEZ
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (25) Publicaciones de MARÍA MERCEDES BELLIDO GONZÁLEZ
2024
2022
-
A psycho-educational intervention programme for parents with SGA foetuses supported by an adaptive mHealth system: design, proof of concept and usability assessment
BMC Medical Informatics and Decision Making, Vol. 22
-
E-Service-Learning. Video library proposal for educational innovation
TECHNO Review. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, Vol. 11
-
Moderating Effect of Changes in Perceived Social Support during Pregnancy on the Emotional Health of Mothers and Fathers and on Baby's Anthropometric Parameters at Birth
CHILDREN-BASEL, Vol. 9, Núm. 5
-
Moderating Effect of Changes in Perceived Social Support during Pregnancy on the Emotional Health of Mothers and Fathers and on Baby’s Anthropometric Parameters at Birth
Children, Vol. 9, Núm. 5
-
Red de transferencia de conocimiento universidad-comunidad escolar evaluación formativa de la transferencia en el contexto del programa “Fejylenval”
Formación del profesorado y metodologías activas en la educación del siglo XXI (Dykinson), pp. 480-495
-
Storytellings educativas y transferencia de conocimiento en la etapa de infantil: Análisis conceptual, formal y digital/tecnológico
Transformación digital docente. La gestión sostenible de las organizaciones educativas (Dykinson), pp. 467-498
-
Videoteca educativa para la mejora de las funciones ejecutivas mediante el E-aprendizaje-servicio
CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas
2021
-
Design of an Adaptable mHealth System Supporting a Psycho-educational Program for Pregnant Women with SGA Foetuses
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
2019
-
Psychological distress and resilience of mothers and fathers with respect to the neurobehavioral performance of small-for-gestational-age newborns
Health and Quality of Life Outcomes, Vol. 17, Núm. 1
2017
-
Cognitive functioning and academic achievement in children aged 6-8 years, born at term after intrauterine growth restriction and fetal cerebral redistribution
Journal of Pediatric Psychology, Vol. 42, Núm. 3, pp. 345-354
2015
-
Cuidar las emociones desde la etapa fetal
Atención temprana y educación familiar. [Recurso electrónico]: actas IV Congreso Internacional. Santiago de Compostela, 10-12 de septiembre de 2015
-
Sistema de respuesta interactiva y evaluación del alumnado. Transferencia a la práctica docente de los futuros maestros (PID 12-109)
Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada.: Vol. 4 (Editorial Universidad de Granada), pp. 395-408
2014
-
El Practicum basado en la evidencia. Intervención en las dificultades del lenguaje oral enEducación Infantil
Logopedia: Evolución transformación y futuro (Asociacion Española de Logopedia, Foniatria y Audiologia), pp. 115
2013
-
Relationship between severe acidemia, verbal abilities, and behavior in a spanish cohort of 5-year-old children born at term
Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics
2011
-
Alumnado con dificultades de comunicación y del lenguaje
Atención a las necesidades educativas específicas: educación secundaria (Pirámide), pp. 147-176
2010
-
Behavioral and early childhood language assessment in children with mild hypoxia at birth
ADVANCES IN PERINATAL MEDICINE
-
Intrapartum acidosis and perinatal outcomes
ADVANCES IN PERINATAL MEDICINE
2007
-
Adquisición y desarrollo del lenguaje
Enciclopedia de psicología evolutiva y de la educación (Aljibe), pp. 131-158
-
Cognitive and verbal development of discordant twins without neurological morbidity
Journal of Reproductive and Infant Psychology, Vol. 25, Núm. 2, pp. 161-168