TEODORO
LUQUE MARTÍNEZ
CATEDRÁTICO DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (116) Publicaciones de TEODORO LUQUE MARTÍNEZ
2024
-
How social and economic conditions impact socioeconomic mobility. The case of Spain
Research in Social Stratification and Mobility, Vol. 91
-
Spanish scientific research by field and subject. Strategic analysis with ARWU indicators
Scientometrics
-
The digital future of Spanish universities: facing the challenge of a digital transformation
Bottom Line
2023
-
A bibliometric analysis to reveal the drivers of university reputation
Journal of Marketing for Higher Education
-
Análisis estratégico de la producción científica española por campos: Ciencias Naturales, Médicas y de la Vida
Revista española de documentación científica, Vol. 46, Núm. 4
-
D+IA: nuevo contexto para la investigación social y de mercado
Investigación y marketing, Núm. 157, pp. 16-19
-
Los saberes de ciencias económicas y empresariales
La Universidad de Granada. Cinco siglos de historia: tiempos, espacios y saberes (Editorial Universidad de Granada), pp. 160-165
-
Sensibilidad y elasticidad de las universidades españolas a los indicadores del Ranking de Shanghái (ARWU)
Revista española de documentación científica, Vol. 46, Núm. 1
-
Value generation and economic impact of the University of Granada
Studies in Higher Education, Vol. 48, Núm. 3, pp. 369-382
-
What determines the loyalty of university graduates? Analysis of sociodemographic factors and university experience
Journal of Marketing for Higher Education
-
Women and universities: Determining factors and profiles of university systems according to gender composition
Stabilizing and Empowering Women in Higher Education: Realigning, Recentering, and Rebuilding (IGI Global), pp. 193-215
2022
-
Modulating the Neural Bases of Political Communications: Political Involvement and Perception of the Economic Situation
Political Behavior, Vol. 44, Núm. 3, pp. 1247-1270
-
Posicionamiento de las universidades españolas en el Academic Ranking of Word Universities: análisis de la sensibilidad para las universidades españolas
Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery
-
University graduates’ segmentation: determinant factors
Journal of Marketing for Higher Education
2021
-
Lecturas de política y gestión universitarias
ed. lit.
Thomson Reuters Aranzadi
-
Los estudios de opinión e inserción laboral referidos a la universidad
Lecturas de política y gestión universitarias (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 449-473
-
Pensamiento-planificación-dirección estratégica y universidad
Lecturas de política y gestión universitarias (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 111-138
-
Response to Quo vadis university?: University Horizon
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 33, Núm. 2, pp. 425-430
2020
-
Does Partisan Bias Modulate Neural Processing of Political Information? An Analysis of the Neural Correlates of Corruption and Positive Messages
Political Psychology, Vol. 41, Núm. 1, pp. 145-164
-
Generación de valor de la UGR en su entorno: análisis del impacto económico y social
Universidad de Granada