Publicaciones (111) Publicaciones de TEODORO LUQUE MARTÍNEZ

2023

  1. A bibliometric analysis to reveal the drivers of university reputation

    Journal of Marketing for Higher Education

  2. Análisis estratégico de la producción científica española por campos: Ciencias Naturales, Médicas y de la Vida

    Revista española de documentación científica, Vol. 46, Núm. 4

  3. Los saberes de ciencias económicas y empresariales

    La Universidad de Granada. Cinco siglos de historia: tiempos, espacios y saberes (Editorial Universidad de Granada), pp. 160-165

  4. Sensibilidad y elasticidad de las universidades españolas a los indicadores del Ranking de Shanghái (ARWU)

    Revista española de documentación científica, Vol. 46, Núm. 1

  5. Value generation and economic impact of the University of Granada

    Studies in Higher Education, Vol. 48, Núm. 3, pp. 369-382

  6. What determines the loyalty of university graduates? Analysis of sociodemographic factors and university experience

    Journal of Marketing for Higher Education

  7. Women and universities: Determining factors and profiles of university systems according to gender composition

    Stabilizing and Empowering Women in Higher Education: Realigning, Recentering, and Rebuilding (IGI Global), pp. 193-215

2022

  1. Modulating the Neural Bases of Political Communications: Political Involvement and Perception of the Economic Situation

    Political Behavior, Vol. 44, Núm. 3, pp. 1247-1270

  2. Posicionamiento de las universidades españolas en el Academic Ranking of Word Universities: análisis de la sensibilidad para las universidades españolas

    Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery: XXXVI Congreso Anual AEDEM: 1 al 3 de junio de 2022, Pozuelo de Alarcón, Madrid

  3. University graduates’ segmentation: determinant factors

    Journal of Marketing for Higher Education

2021

  1. Lecturas de política y gestión universitarias ed. lit.

    Thomson Reuters Aranzadi

  2. Los estudios de opinión e inserción laboral referidos a la universidad

    Lecturas de política y gestión universitarias (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 449-473

  3. Pensamiento-planificación-dirección estratégica y universidad

    Lecturas de política y gestión universitarias (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 111-138

  4. Response to Quo vadis university?: University Horizon

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 33, Núm. 2, pp. 425-430

2020

  1. Does Partisan Bias Modulate Neural Processing of Political Information? An Analysis of the Neural Correlates of Corruption and Positive Messages

    Political Psychology, Vol. 41, Núm. 1, pp. 145-164

  2. Generación de valor de la UGR en su entorno: análisis del impacto económico y social

    Universidad de Granada

  3. How loyal can a graduate ever be? The influence of motivation and employment on student loyalty

    Studies in Higher Education, Vol. 45, Núm. 2, pp. 353-374

  4. Los rankings académicos y la distribución por género de las universidades

    Revista española de documentación científica, Vol. 43, Núm. 2

  5. Marketing en tiempos virulentos

    El marketing ante los nuevos retos sociales y de mercado: Homenaje al profesor Rodolfo Vázquez Casielles (Editorial Universitaria Ramón Areces), pp. 151-171

  6. Meta-ranking to position world universities

    Studies in Higher Education, Vol. 45, Núm. 4, pp. 819-833