FILOLOGÍAS INGLESA Y ALEMANA
Departamento
PAMELA BLANCHAR
FABER BENÍTEZ
Investigadora desde null
Publicaciones en las que colabora con PAMELA BLANCHAR FABER BENÍTEZ (12)
2020
-
What the analysis of extended meaning of terms can reveal about verb semantic frame structure
Australian Journal of Linguistics, Vol. 40, Núm. 1, pp. 1-21
2014
-
A cognitive sociolinguistic approach to metaphor and denominative variation: a case study of marine biology terms
Review of cognitive linguistics, Núm. 12, pp. 193-222
2013
-
Frame blending in specialized language: Harmful algal bloom.
Terminology: international journal of theoretical and applied issues in specialized communication, Vol. 19, Núm. 2, pp. 175-201
2012
-
Metaphor and metonymy in specialized language
A Cognitive Linguistics View of Terminology and Specialized Language (De Gruyter Mouton), pp. 33-72
-
Specialized language translation
A Cognitive Linguistics View of Terminology and Specialized Language (De Gruyter Mouton), pp. 73-92
-
Specialized language translation
COGNITIVE LINGUISTICS VIEW OF TERMINOLOGY AND SPECIALIZED LANGUAGE (WALTER DE GRUYTER GMBH), pp. 73-92
2011
-
Strategies for the semi-automatic retrieval of metaphorical terms
Metaphor and Symbol, Vol. 26, Núm. 1, pp. 23-52
2007
-
Modelización conceptual en la traducción científica y técnica.
Brücken: Übersetzen und Interkulturelle Kommunikation. Band 2 (Peter Lang USA), pp. 109-120
2006
-
Process-oriented terminology management in the domain of Coastal Engineering
Terminology, Vol. 12, Núm. 2, pp. 189-213
2003
-
Autonomía de aprendizaje en la enseñanza de la terminología
Terminologia e indústrias da língua: actas do VII Simpósio Ibero-Americano de Terminologia (Instituto de Linguística Teórica e Computacional), pp. 359-369
1997
-
John Fowles' "Daniel Martin": the elusive and eluding nature of the English psyche
The Grove: Working papers on English studies, Núm. 4, pp. 381-396
1994
-
European in-service training courses for secondary school teachers
Actas X Jornadas Pedagógicas para la Enseñanza del Inglés: Septiembre 1994, Granada (GRETA. Asociación de Profesores de Inglés), pp. 106-115