Publicaciones (76) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. "Frankissstein"; or, the Postmodern Prometheus: the role of the Mythic Methodin Jeanette Winterson's "Frankissstein: A Love Story"

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  2. 'New energies' on 'the threshold of an old art': Democratic sparkles in contemporary Irish poetry

    The Cultural Politics of In/Difference: Irish Texts and Contexts (Peter Lang AG), pp. 183-212

  3. (Mis)translating Sensitive Content The manipulation of source texts under the effects of anger

    Translation Spaces(Netherland), Vol. 11, Núm. 2, pp. 234-253

  4. 30 years of Language and Literature

    Language and Literature, Vol. 31, Núm. 4, pp. 465-468

  5. A History of Irish Women’s Poetry. Edited by Ailbhe Darcy and David Wheatley

    Estudios irlandeses = Journal of Irish Studies, Núm. 17, pp. 256-258

  6. A semi-supervised algorithm for detecting extremism propaganda diffusion on social media

    Pragmatics and Society, Vol. 13, Núm. 3, pp. 532-554

  7. AI embodiments: narrative forms of transhuman vulnerability in the 4th IR.Kazuo Ishiguro's "Klara and the Sun" (2021)

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  8. Análisis del discurso femenino de "Cumbres borrascosas", Catalina Earnshaw e Isabela Linton según la traducción de Rosa Castillo

    Letras Hispánicas: identidad y género (Dykinson), pp. 291-300

  9. Approaches to the discourse of terror How power relations are represented through forced primings in jihadist magazines

    Pragmatics and Society, Vol. 13, Núm. 3, pp. 404-430

  10. CEDEL2: Design, compilation and web interface of an online corpus for L2 Spanish acquisition research

    Second Language Research, Vol. 38, Núm. 4, pp. 965-983

  11. Call them by their name: Affective masculinities in Call Me by Your Name

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 763-775

  12. Case Pedagogy in Initial Teacher Education: An Analysis of its Contribution to the Development of Professional Competences for Autonomy

    SiSal Journal, Vol. 13, Núm. 2, pp. 262-285

  13. Competencias transversales de una segunda lengua enfocadas como retos para la adquisición de actitudes en Lengua Inglesa I

    Ciclos de mejora en el aula. Año 2021: experiencias de innovación docente de la Universidad de Sevilla (Editorial Universidad de Sevilla), pp. 1849-1866

  14. Conceptual metaphors

    Theoretical Perspectives on Terminology: Explaining terms, concepts and specialized knowledge (John Benjamins), pp. 377-396

  15. Critical anthropomorphism, interspecies transcreation and political justice in Anna Sewell's Black Beauty (1877)

    Critica Letteraria, Vol. 50, Núm. 197, pp. 783-796

  16. Crímenes contra las mujeres: burdeles en los campos de concentración nazis

    La cultura y el humanismo del siglo XXI (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 251-266

  17. Danzando entre las categorías de bastardía, perplejidad y complejidad: migraciones y ascendencia en "Huaco retrato" (2021) de Gabriela Wiener.

    Revista Letral, Núm. 29, pp. 68-89

  18. Del texto literario al fílmico: Estudio de la narrativa brontëana a través de la versión cinematográfica de Peter Kosminsky (1992)

    CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas

  19. Desarrollo de la competencia gramatical mediante actividades de gramática cognitiva y mediación

    Mediación en el aprendizaje de lenguas: estrategias y recursos (Grupo Anaya), pp. 155-188

  20. Desarrollo de un videojuego para la enseñanza del inglés como lengua extranjera para fines específicos y el fomento de conocimientos en Educación para el Desarrollo y Ciudadanía Global en Ingeniería Industrial

    Tabanque: Revista pedagógica, Núm. 34, pp. 68-87