Departamento
FILOLOGÍAS INGLESA Y ALEMANA
Capítulos de Libro (20) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2017
-
*Blush* *Facepalm* *Sigh*: Teaching Pragmatics through the Use of Stage Directions on Twitter
New Methodological Approaches to Foreign Language Teaching (Cambridge Scholars Publishing), pp. 187-206
-
Accesibilidad al Patrimonio Cultural desde la Universidad
Accesibilidad y museos: divulgación y transferencia de experiencias, retos y oportunidades de futuro (Asociación de Museólogos y Museógrafos de Andalucía (AMMA)), pp. 73-83
-
Almendros, olivos y limoneros en el paraíso. La percepción británica de la Alpujarra y el sur de España durante los siglos XX y XXI.
L'arbre: El árbol (Institut Catholique Toulouse), pp. 157-176
-
Amandiers, oliviers et citronniers au paradis. La perception anglaise de la Alpujarra et du sud de l'Espagne aux XXe et XXIe siècles.
L'arbre: El árbol (Institut Catholique Toulouse), pp. 177-193
-
Cinematic Representations of Immigrants in Irish Ethnographic Films: Alan Grossman and Áine O'Brien's Documentary Work
Ireland and dysfunction: critical explorations in literature and film (Cambridge Scholars Publishing), pp. 3-26
-
Diseño de actividades cooperativas enmarcadas en la educación para la paz
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1160-1169
-
El chichisbeo italiano y español visto por los viajeros británicos de los siglos XVIII y XIX.
Entre l'Italie et l'Espagne, les arts du voyage: Entre Italia y España, las artes del viaje = Tra Italia e Spagna, le arti del viaggio. (Edizioni Universitarie Romane), pp. 355-373
-
Feminist ethics of responsibility and art therapy: Spanish art therapy as a case in point
Teaching Gender: Feminist Pedagogy and Responsibility in Times of Political Crisis (Taylor and Francis Inc.), pp. 131-145
-
Fictional characterisation
Pragmatics of Fiction (De Gruyter), pp. 93-128
-
Knowmadic knowledge production in times of crisis
Teaching Gender: Feminist Pedagogy and Responsibility in Times of Political Crisis (Taylor and Francis Inc.), pp. 25-41
-
La diseminación cultural brontëana: "Wuthering heights" y "Abismos de pasión" de Luis Buñuel
Intersecciones: relaciones entre artes y literatura (Sevilla: Benilde, 2017), pp. 21-34
-
Learner and teacher autonomy in higher education
Learner and Teacher Autonomy in Higher Education: Perspectives from Modern Language Teaching (Peter Lang AG), pp. 7-13
-
Secretarios reales. Plurilingüismo y manuales de escritura epistolar en la edad moderna
La carta: reflexiones interdisciplinares sobre epistolografía (Editorial Universidad de Granada), pp. 427-436
-
Teacher autonomy and agency: The space of possibility in overcoming external obstacles and internal resistances
Learner and Teacher Autonomy in Higher Education: Perspectives from Modern Language Teaching (Peter Lang AG), pp. 15-35
-
The Domestication of Melibea Recasting Spanish Characters in Early English Drama
BEYOND SPAIN'S BORDERS: WOMEN PLAYERS IN EARLY MODERN NATIONAL THEATERS (ROUTLEDGE), pp. 11-31
-
The Domestication of Melibea: Recasting Spanish Characters in Early English Drama
Beyond Spain's Borders.: Women Players in Early Modern National Theaters (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 11-31
-
The Myth of Don Juan in Seventeenth-Century England: Shadwell's The Libertine
Re-thinking literary identities: Great Britain, Europe and beyond (València : Universitat de València), pp. 83-98
-
The Semantic Effects of Verb Raising and Its Consequences in Second Language Grammars
The Role of Formal Features in Second Language Acquisition (Taylor and Francis), pp. 329-351
-
Traducciones de la dictadura franquista en el mercado editorial contemporáneo: "Cumbres Borrascosas" (1942) de Juan G. De Luaces
Escritoras periféricas y adaptaciones de textos ([Sevilla], Benilde, 2017), pp. 148-167
-
“You, too?": Katherine mansfield’s community of women artists
New Perspectives on Community and the Modernist Subject: Finite, Singular, Exposed (Taylor and Francis), pp. 90-107