Capítulos de Libro (20) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2017

  1. *Blush* *Facepalm* *Sigh*: Teaching Pragmatics through the Use of Stage Directions on Twitter

    New Methodological Approaches to Foreign Language Teaching (Cambridge Scholars Publishing), pp. 187-206

  2. Accesibilidad al Patrimonio Cultural desde la Universidad

    Accesibilidad y museos: divulgación y transferencia de experiencias, retos y oportunidades de futuro (Asociación de Museólogos y Museógrafos de Andalucía (AMMA)), pp. 73-83

  3. Almendros, olivos y limoneros en el paraíso. La percepción británica de la Alpujarra y el sur de España durante los siglos XX y XXI.

    L'arbre: El árbol (Institut Catholique Toulouse), pp. 157-176

  4. Amandiers, oliviers et citronniers au paradis. La perception anglaise de la Alpujarra et du sud de l'Espagne aux XXe et XXIe siècles.

    L'arbre: El árbol (Institut Catholique Toulouse), pp. 177-193

  5. Cinematic Representations of Immigrants in Irish Ethnographic Films: Alan Grossman and Áine O'Brien's Documentary Work

    Ireland and dysfunction: critical explorations in literature and film (Cambridge Scholars Publishing), pp. 3-26

  6. Diseño de actividades cooperativas enmarcadas en la educación para la paz

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1160-1169

  7. El chichisbeo italiano y español visto por los viajeros británicos de los siglos XVIII y XIX.

    Entre l'Italie et l'Espagne, les arts du voyage: Entre Italia y España, las artes del viaje = Tra Italia e Spagna, le arti del viaggio. (Edizioni Universitarie Romane), pp. 355-373

  8. Feminist ethics of responsibility and art therapy: Spanish art therapy as a case in point

    Teaching Gender: Feminist Pedagogy and Responsibility in Times of Political Crisis (Taylor and Francis Inc.), pp. 131-145

  9. Fictional characterisation

    Pragmatics of Fiction (De Gruyter), pp. 93-128

  10. Knowmadic knowledge production in times of crisis

    Teaching Gender: Feminist Pedagogy and Responsibility in Times of Political Crisis (Taylor and Francis Inc.), pp. 25-41

  11. La diseminación cultural brontëana: "Wuthering heights" y "Abismos de pasión" de Luis Buñuel

    Intersecciones: relaciones entre artes y literatura (Sevilla: Benilde, 2017), pp. 21-34

  12. Learner and teacher autonomy in higher education

    Learner and Teacher Autonomy in Higher Education: Perspectives from Modern Language Teaching (Peter Lang AG), pp. 7-13

  13. Secretarios reales. Plurilingüismo y manuales de escritura epistolar en la edad moderna

    La carta: reflexiones interdisciplinares sobre epistolografía (Editorial Universidad de Granada), pp. 427-436

  14. Teacher autonomy and agency: The space of possibility in overcoming external obstacles and internal resistances

    Learner and Teacher Autonomy in Higher Education: Perspectives from Modern Language Teaching (Peter Lang AG), pp. 15-35

  15. The Domestication of Melibea Recasting Spanish Characters in Early English Drama

    BEYOND SPAIN'S BORDERS: WOMEN PLAYERS IN EARLY MODERN NATIONAL THEATERS (ROUTLEDGE), pp. 11-31

  16. The Domestication of Melibea: Recasting Spanish Characters in Early English Drama

    Beyond Spain's Borders.: Women Players in Early Modern National Theaters (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 11-31

  17. The Myth of Don Juan in Seventeenth-Century England: Shadwell's The Libertine

    Re-thinking literary identities: Great Britain, Europe and beyond (València : Universitat de València), pp. 83-98

  18. The Semantic Effects of Verb Raising and Its Consequences in Second Language Grammars

    The Role of Formal Features in Second Language Acquisition (Taylor and Francis), pp. 329-351

  19. Traducciones de la dictadura franquista en el mercado editorial contemporáneo: "Cumbres Borrascosas" (1942) de Juan G. De Luaces

    Escritoras periféricas y adaptaciones de textos ([Sevilla], Benilde, 2017), pp. 148-167

  20. “You, too?": Katherine mansfield’s community of women artists

    New Perspectives on Community and the Modernist Subject: Finite, Singular, Exposed (Taylor and Francis), pp. 90-107