Publicaciones en las que colabora con CARMEN BATANERO BERNABEU (370)

2024

  1. Guía para el análisis de la idoneidad epistémica y cognitiva de lecciones sobre tablas estadísticas en libros de texto

    Bolema: Boletim de Educação Matemática, Vol. 38

  2. Teaching and learning of probability

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 1, pp. 5-17

2023

  1. ANALYSING COSTA RICAN AND SPANISH STUDENTS’ COMPARISONS OF PROBABILITIES AND RATIOS

    Statistics Education Research Journal, Vol. 22, Núm. 3

  2. Algebraization Levels of Activities Linked to Statistical Tables in Spanish Secondary Textbooks

    Advances in Mathematics Education, pp. 317-339

  3. Conocimiento didáctico-matemático sobre la distribución de la media muestral de profesorado de bachillerato en formación

    Uniciencia, Vol. 37, Núm. 1

  4. Costa Rican students’ proportional reasoning and comparing probabilities in spinners

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 12

  5. IS THE CALCULATION OF THE MEDIAN FOR UNIVERSITY STUDENTS SIMPLE?

    INTED2023 Proceedings

  6. Prospective secondary school teachers' didactic-mathematical knowledge on statistical inference

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 37, Núm. 76, pp. 602-624

  7. Prospective secondary school teachers’ knowledge of sampling distribution properties

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 5

  8. Relating students' proportional reasoning level and their understanding of fair games

    Journal on Mathematics Education, Vol. 14, Núm. 4, pp. 663-682

  9. Research on children’s reasoning in comparing probabilities

    BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 39, Núm. 1

  10. SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ UNDERSTANDING OF SAMPLING VARIABILITY

    45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  11. Sentido de la media por estudiantes al fi nalizar educación primaria

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 100, pp. 46-53

  12. Theory of didactical suitability: An enlarged view of the quality of mathematics instruction

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 6

  13. Un estudio comparado del razonamiento proporcional de estudiantado costarricense y español en tareas de comparación de razones

    Uniciencia, Vol. 37, Núm. 1

  14. Un instrumento para evaluar la comprensión de tablas estadísticas en educación secundaria

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 3, pp. 89-112

2022

  1. Algebraization levels in the study of probability

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 1

  2. Comprensión de la mediana por estudiantes universitarios

    Avances de investigación en educación matemática, Núm. 22, pp. 1-21

  3. Do Secondary School Students’ Strategies in Solving Permutation and Combination Problems Change with Instruction?

    Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, Vol. 22, Núm. 3, pp. 602-616

  4. El contexto PISA de los gráficos estadísticos en los libros de texto de matemáticas de Educación Básica en Costa Rica

    Revista Digital: Matemática, Educación e Internet, Vol. 22, Núm. 2