DIDÁCTICA DE LA MATEMÁTICA
Departamento
CARMEN
BATANERO BERNABEU
Investigadora en el periodo 2020-2021
Publicaciones en las que colabora con CARMEN BATANERO BERNABEU (370)
2024
-
Guía para el análisis de la idoneidad epistémica y cognitiva de lecciones sobre tablas estadísticas en libros de texto
Bolema: Boletim de Educação Matemática, Vol. 38
-
Teaching and learning of probability
ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 1, pp. 5-17
2023
-
ANALYSING COSTA RICAN AND SPANISH STUDENTS’ COMPARISONS OF PROBABILITIES AND RATIOS
Statistics Education Research Journal, Vol. 22, Núm. 3
-
Algebraization Levels of Activities Linked to Statistical Tables in Spanish Secondary Textbooks
Advances in Mathematics Education, pp. 317-339
-
Conocimiento didáctico-matemático sobre la distribución de la media muestral de profesorado de bachillerato en formación
Uniciencia, Vol. 37, Núm. 1
-
Costa Rican students’ proportional reasoning and comparing probabilities in spinners
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 12
-
IS THE CALCULATION OF THE MEDIAN FOR UNIVERSITY STUDENTS SIMPLE?
INTED2023 Proceedings
-
Prospective secondary school teachers' didactic-mathematical knowledge on statistical inference
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 37, Núm. 76, pp. 602-624
-
Prospective secondary school teachers’ knowledge of sampling distribution properties
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 5
-
Relating students' proportional reasoning level and their understanding of fair games
Journal on Mathematics Education, Vol. 14, Núm. 4, pp. 663-682
-
Research on children’s reasoning in comparing probabilities
BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 39, Núm. 1
-
SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ UNDERSTANDING OF SAMPLING VARIABILITY
45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Sentido de la media por estudiantes al fi nalizar educación primaria
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 100, pp. 46-53
-
Theory of didactical suitability: An enlarged view of the quality of mathematics instruction
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 6
-
Un estudio comparado del razonamiento proporcional de estudiantado costarricense y español en tareas de comparación de razones
Uniciencia, Vol. 37, Núm. 1
-
Un instrumento para evaluar la comprensión de tablas estadísticas en educación secundaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 3, pp. 89-112
2022
-
Algebraization levels in the study of probability
Mathematics, Vol. 10, Núm. 1
-
Comprensión de la mediana por estudiantes universitarios
Avances de investigación en educación matemática, Núm. 22, pp. 1-21
-
Do Secondary School Students’ Strategies in Solving Permutation and Combination Problems Change with Instruction?
Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, Vol. 22, Núm. 3, pp. 602-616
-
El contexto PISA de los gráficos estadísticos en los libros de texto de matemáticas de Educación Básica en Costa Rica
Revista Digital: Matemática, Educación e Internet, Vol. 22, Núm. 2