Publicaciones (227) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. #Instacomparison: Social Comparison and Envy as Correlates of Exposure to Instagram and Cyberbullying Perpetration

    Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 3, pp. 1284-1304

  2. (Not) feeling up or down? Lack of evidence for vertical spatial iconicity effects for valence evaluations of emoji stimuli

    Computers in Human Behavior, Vol. 149

  3. A Short Version of the Scale to Measure Attitudes Towards Statistics

    Psykhe, Vol. 32, Núm. 1, pp. 1-13

  4. Ability Emotional Intelligence and Subjective Happiness in Adolescents: The Role of Positive and Negative Affect

    Journal of Intelligence, Vol. 11, Núm. 8

  5. Ability emotional intelligence in parents and their offspring

    Current Psychology, Vol. 42, Núm. 4, pp. 3054-3060

  6. Adaptación y aplicación del cuento tradicional como herramienta para fomentar actitudes positivas hacia la discapacidad visual en Educación Infantil

    Revista de Educación Inclusiva, Vol. 16, Núm. 1, pp. 42-54

  7. Adaptation and validation of an instrument for the evaluation of attitudes towards disability in early childhood education

    European Early Childhood Education Research Journal

  8. Adaptation and validity of the Trait Meta-Mood scale for Brazilian adolescents

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  9. Alta capacidad: competencias sociales y cyberbullying

    Medicina (Argentina), Vol. 83, pp. 64-69

  10. Alternatives or syntactic negation? Adults’ and children’s preferences for constructing counterfactual possibilities

    Current Psychology, Vol. 42, Núm. 14, pp. 11967-11979

  11. Analyzing Family Diversity in the Educational Context: A Systematic Review

    International Journal of Diversity in Education, Vol. 23, Núm. 1, pp. 35-50

  12. Anxiety Levels and Coping Strategies to Deal with COVID-19: A Cross-Cultural Study among the Spanish and Latin American Healthcare Populations

    Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 6

  13. Análisis del patrón de error de escritura en el alumnado de segundo y tercer ciclo de educación primaria

    La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Ediciones Octaedro), pp. 311-320

  14. Aplicación de la metodología flipped classroom en alumnado de posgrado: relato de una experiencia y opinión del alumnado

    Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 1453-1464

  15. Aprendizaje-Servicio y tecnologías emergentes: desafíos para la Educación Superior

    Aprendizaje-servicio: escenarios de aprendizajes éticos y cívicos (Narcea), pp. 203-215

  16. Are gender roles associated with well-being indicators? The role of femininity, fear of negative evaluation, and regret in decision-making in a spanish sample

    Current Psychology, Vol. 42, Núm. 24, pp. 20790-20803

  17. Assessing individual differences in the way people deal with ridicule and being laughed at: The Spanish form of the PhoPhiKat-45

    Current Psychology, Vol. 42, Núm. 19, pp. 16287-16303

  18. Atención educativa al alumnado con altas capacidades en educación secundaria obligatoria: Un programa de profundización

    La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Ediciones Octaedro), pp. 870-878

  19. Atención, procesamiento de la información sensorial y sistemas atencionales

    Neurociencia cognitiva (Editorial Médica Panamericana), pp. 413-436

  20. Attitudes Toward Disability in Early Childhood Education: A Methodological Review

    Exceptionality, Vol. 31, Núm. 4, pp. 241-257