DEPARTAMENTO
LENGUAJES Y SISTEMAS INFORMÁTICOS
Capítulos de Libro (14) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2013
-
Analyzing the Level of Inclusion of Digital Educational Objects in Eskola 2.0
TECHNOLOGIES FOR INCLUSIVE EDUCATION: BEYOND TRADITIONAL INTEGRATION APPROACHES (IGI GLOBAL), pp. 199-219
-
Conversational metabots for educational applications in virtual worlds
Assistive Technologies: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (IGI Global), pp. 1405-1433
-
Enriching the Experience in Video Games Based on Playability Development Techniques
STUDENT USABILITY IN EDUCATIONAL SOFTWARE AND GAMES: IMPROVING EXPERIENCES (IGI GLOBAL), pp. 87-117
-
Extensión de la plataforma de debate virtual para dar soporte al análisis y mejora de la usabilidad del alumnado (PID 10-179)
Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada.: Vol. 2 (Editorial Universidad de Granada), pp. 1364-1374
-
La Dimensión Fractal en Imagen Médica: Desarrollos y Nuevos Retos
Proyectos de investigación, 2010-2011 [Archivo de ordenador] (Servicio de Publicaciones), pp. 225-238
-
On the Use of Speech Technologies to Achieve Inclusive Education for People with Intellectual Disabilities
Technologies for inclusive education: beyond traditional integration approaches (Hershey PA: Information Science Reference, 2013), pp. 163-174
-
On the use of speech technologies to achieve inclusive education for people with intellectual disabilities
Assistive Technologies: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (IGI Global), pp. 1106-1117
-
Plan de acción tutorial para alumnos de planes de estudio a extinguir en la escuela técnica superior de ingenierías informática y de telecomunicación (PID 10-60)
Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada.: Vol. 2 (Editorial Universidad de Granada), pp. 1080-1091
-
Playability Design Patterns: An Approach to Facilitate the Design of Educational Video Games
STUDENT USABILITY IN EDUCATIONAL SOFTWARE AND GAMES: IMPROVING EXPERIENCES (IGI GLOBAL), pp. 118-136
-
Segundo plan de acción tutorial para alumnos de planes de estudio a extinguir en la escuela técnica superior de ingenierías informática y de telecomunicación (PID 11-26)
Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada.: Vol. 2 (Editorial Universidad de Granada), pp. 1396-1408
-
Supporting Agile Software Development and Deployment in the Cloud: A Multitenant, Multitarget Architecture
Agile Software Architecture: Aligning Agile Processes and Software Architectures (Elsevier Inc.), pp. 269-288
-
Towards the Use of Dialog Systems to Facilitate Inclusive Education
TECHNOLOGIES FOR INCLUSIVE EDUCATION: BEYOND TRADITIONAL INTEGRATION APPROACHES (IGI GLOBAL), pp. 1-21
-
Towards the use of dialog systems to facilitate inclusive education
Assistive Technologies: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (IGI Global), pp. 1292-1312
-
«Dárselas de fraseólogo» vs. «ir de fraseólogo por la vida»: indagación experimental sobre el verbo «desemantizado»
De lingüística, traducción y léxico-fraseología: Homenaje a Juan de Dios Luque Durán (Comares), pp. 489-512