Estudio comparativo de los significados y expectativas de aprendizaje para el tema de límite en tres libros y el currículo oficial

  1. Hernández Sánchez, Judith Alejandra 1
  2. Zamora Rayas, Raúl 2
  3. Lupiáñez Gómez, José Luis 3
  1. 1 Universidad Autónoma de Zacatecas
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    Universidad Autónoma de Zacatecas

    Zacatecas, México

    ROR https://ror.org/01m296r74

  2. 2 Colegio de Bachilleres del Estado de Zacatecas
  3. 3 Universidad de Granada
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    Universidad de Granada

    Granada, España

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Revista:
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática

ISSN: 1887-3987

Ano de publicación: 2020

Volume: 14

Número: 4

Páxinas: 241-269

Tipo: Artigo

DOI: 10.30827/PNA.V14I4.13736 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

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Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable

Resumo

In Mexico, selecting books congruent to the math curriculum for High School represents a challenge. For this reason, the first two stages of didactical analysis are proposed as a tool to examine the meanings and expectations of learning for the topic of limit in three Calculus books and their congruence with what is proposed in the official curriculum. The results suggest some differences between the meanings. In addition, the tasks proposed in the books favor learning expectations of the conceptual and procedural type, but not those of the practical type requested by the official curriculum.

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