Resultados de enseñanza y aprendizaje en el temario práctico de la asignatura Fundamentos de Informática
- Rojas Ruiz, Fernando 1
- Pomares Cintas, Héctor 1
- Mora García, Antonio Miguel 1
- Pérez Florido, Javier 1
- García Arenas, María Isabel 1
-
1
Universidad de Granada
info
ISSN: 2173-8688
Año de publicación: 2012
Número: 2
Páginas: 3-12
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Enseñanza y aprendizaje de ingeniería de computadores: Revista de Experiencias Docentes en Ingeniería de Computadores
Resumen
This paper shows the results and learning experiences from the first year of implementation related to the practical schedule of the subject “Computer Science Fundamentals” within the Degree in Telecommunications Engineering Technology at the University of Granada. We have followed a teaching methodology based on autonomous learning and the guidelines set by the European Higher Education Area in which the student can acquire the competencies established for this subject through the experimentation with practical tools. Given the basic nature of the subject, an appropriate incorporation of the proposed contents is critical for the students’ formation, both in the rest of the degree as in their professional future.
Referencias bibliográficas
- Cara, A.B., López-Mansilla, L., Egea-Serrano, S.: Development of an integrated environment for a basic didactic computer. II Congreso Internacional de Docencia Universitaria, Vigo (2011)
- Pomares, H., Rojas, I., Guillén, A., González, J., Valenzuela, O., Pérez-Florido, J., Urquiza
- Prieto, A., Lloris, A., Torres, J.C.: Introducción a la informática. McGraw-Hill Interamericana de España, Madrid (2006)
- Prieto, A., Prieto, B.: Conceptos de informática. McGraw-Hill Interamericana de España, Madrid [etc.] (2005)
- Rojas, F., González, J., Pomares, H., Herrera, L.J., Valenzuela, O., Guillén, A., Rojas, I.: Enseñanza y aprendizaje activo de la arquitectura de un computador personal V Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria (CIDU-2008), pp. 666-673, Valencia (2008)