Algo más que una gymkhana
ISSN: 1579-1726, 1988-2041
Year of publication: 2013
Issue: 24
Pages: 100-104
Type: Article
More publications in: Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación
Abstract
In this article it is shown a practical proposal of gymkhana called «Granada told by tale characters», in which we propose a tour around the historical monuments of the city of Granada. Concretely, this tour will be carried out in the Albaicín Quarter using traditional tales. The total number of participants is around 100 students between the second and the sixth year of primary school. The students will be mixed in order to create groups from differents ages and classes. This activity promotes the capacity-buildings of the conceptuals and attitudinal aspects to improve the way of being and acting of the child. It is also an interdisciplinary work between all areas whose objetive is to achieve an integral education. For that reason our gymkhana is more than a gymkhana, more than an activity, is a way to transmit values, positive attitudes, a way to encourage cooperation and fellowship
Bibliographic References
- Cobo, A. (2010). La interdisciplinariedad a través de las Gymkhanas. Madrid: Visión Libros.
- García, M. G. (2010). Gymkhana Intercultural. Educainnova magazine, 11, 8-14.
- Ministerio de Educación y Ciencia. (2006). Ley Orgánica 2/2006 de 3 de mayo, de Educación. Madrid: BOE.
- Ministerio de Educación y Ciencia. (2006). Real Decreto 1631/2006 de 29 de diciembre. Madrid: BOE.
- Ministerio de Educación y Ciencia. (2006). Real Decreto 1513/2006 de 7 de diciembre. Madrid: BOE.
- Real Academia Española. (2001). Diccionario de la lengua española (22º edición). Madrid, España.
- Ruiz, J. V., & Omeñaca, J. (2005). Juegos cooperativos y Educación Física. Barcelona: Paidotribo.
- Torres, J. (1999). La actividad física para el ocio y el tiempo libre. Granada: Proyecto Sur.