La WebQuestUna estrategia didáctica en el aula para la enseñanza-aprendizaje del patrimonio cultural

  1. Cambil Hernández, María de la Encarnación
  2. Romero Sánchez, Guadalupe
Zeitschrift:
Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa

ISSN: 1135-9250

Datum der Publikation: 2015

Titel der Ausgabe: Webquest: 20 años utilizando Internet como recurso para el aula

Nummer: 52

Art: Artikel

DOI: 10.21556/EDUTEC.2015.52.306 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

Andere Publikationen in: Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa

Zusammenfassung

The educational value of Cultural Heritage is an increasingly recognized. However its curricular treatment in different educational stages is almost anecdotal. This reality means that in their initial training teachers / as Grade Primary Education encounter difficulties achieves meaningful learning of the contents of the subject "Historical and Cultural Heritage and Teaching". In this work we show a methodology whose objective was to provide students / as, from the quality and innovation, teaching and learning of the subject cited in methodology we used as direct observation and project work, complemented by the use of the WebQuest as a teaching strategy. 

Bibliographische Referenzen

  • DALE, E. (1946). Audiovisual methods in teaching. Nueva York: The Dryde Press.
  • DEWEY, J. (1916). Democracy and education: an intruduction to the philosophy of education. Nueva York: The Macmillan Company.
  • DODGE, B. y otros (1998). The WebQuest Page. San Diego: Departamento de Tecnología Educativa. Universidad de San Diego. Disponible en: htpp://WebQuest.sdsu.edu/.
  • GALLEGO, J. L. y Mata, F. S. (2005). Metodología de la acción didáctica. En: A. Medina y F.S. Mata (coord.), Didáctica General. Madrid. Prentice-Hall, PP. 221-245.
  • GARCÍA, M. P. (2014). Estrategias didácticas. Modos de enseñar y aprender. En: Gómez, I. y García, F. J. (Coord). Manual de Didáctica. Aprender a Enseñar. Madrid: Pirámide, 2014, pp. 98-119.
  • GONZÁLEZ, N. (2008) Una investigación cualitativa y etnográfica sobre el valor educativo y el uso didáctico del patrimonio cultural. En: Enseñanza de la Ciencias Sociales, 7. P. 24.
  • Ley de Educación de Andalucía, de 17/2007, 10 de noviembre.
  • Ley Orgánica de Educación 2006, 3 de Mayo.
  • Kilpatrick, W.H. (1918). The project method. Teachers College Record, 19.
  • Real Decreto 1513/2006, de 7 de diciembre por el que se establecen las enseñanzas mínimas en Educación Primaría.
  • Real Decreto 230/2007, de 31 de Julio, por el que se establece la ordenación y las enseñanzas correspondientes a la educación primaria en Andalucía.