Respuestas a la crisis en el cambio de paradigma actual

  1. Pablo Luis Tejada Romero 1
  2. Pablo García Sempere 2
  1. 1 Centro de Magisterio La Inmaculada, adscrito a la Universidad de Granada
  2. 2 Universidad de Granada
    info

    Universidad de Granada

    Granada, España

    ROR https://ror.org/04njjy449

Aldizkaria:
DOCREA

ISSN: 2174-7822

Argitalpen urtea: 2013

Zenbakia: 3

Orrialdeak: 4-10

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: DOCREA

Laburpena

The aim of theof the Electronic Journal of Research, Teaching and Creativity is to create and share open spaces for dialogue on education issues and its possible solutions from creative strategies. In this third issue we have collected some contributions that can be used to refect on the power of the image and its impact on learning processes in diferent educational areas, both regulated and unregulated.

Erreferentzia bibliografikoak

  • Barrio, J. M. (2009). El balcón de Sócrates: Una propuesta frente al nihilismo. Madrid. Rialp.
  • Carr. N. G. (2011). Superficiales. ¿Qué está haciendo internet con nuestras mentes? Barcelona. Taurus.
  • Lamarca Lapuente, M. J. (2013). Hipertexto: El nuevo concepto de documento en la cultura de la imagen.[Disponible en]:http://www.hipertexto.info/
  • Martínez Sariego, M. M. (2014). Escritura creativa en el aula de literatura universal: una experiencia didáctica. Revista Electrónica de Investigación, Docencia y Creatividad, 3, 19-28.
  • Sartori, G. (1998). Homo videns. La sociedad teledirigida. Buenos Aires . Taurus. [Disponible en] http://centromemoria.gov.co/wp-content/uploads/2013/11/Homo_Videns_La_sociedad_teledirigida.pdf
  • Sousa, D. A. (2014). Neurociencia Educativa: Mente, cerebro y educación. Madrid: Ediciones Narcea.
  • Wolf, M. (2008). Cómo aprendemos a leer. Barcelona: Ediciones B.