Desarrollo de procesos matemáticos a través del juego en Educación Infantil

  1. Miriam Seglar-Camúñez 1
  2. Jesús Montejo-Gámez 2
  1. 1 CEIP Mare Nostrum
  2. 2 Universidad de Córdoba
    info

    Universidad de Córdoba

    Córdoba, España

    ROR https://ror.org/05yc77b46

Journal:
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales"

ISSN: 1131-9321 2340-714X

Year of publication: 2017

Issue: 95

Pages: 69-76

Type: Article

More publications in: Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales"

Abstract

We provide a classroom experience through which 4 years old children may be introduced to mathematical logic and the learning of numbers. By integrating several different methodologies and using manipulatives and games, we have contributed to develop kids’ mathematical processes with playful and participatory activities.

Bibliographic References

  • Alsina, A. (2012). Hacia un enfoque globalizado de la educación matemática en las primeras edades. Números, 80, 7-24.
  • Alsina, A. (2013). Procesos matemáticos en Educación Infantil: 50 ideas clave. Números, 86, 5-28.
  • Bright, G. W., Harvey, J. G. y Wheeler, M. M. (1985). Learning and mathematics games. Journal for Research in Mathematics Education. Monograph, 1, i-189.
  • Brousseau, G. (2007). Iniciación al estudio de la teoría de las situaciones didácticas. Buenos Aires: Libros del Zorzal.
  • Thales, S.A.E.M. (2003). Principios y Estándares para la Educación Matemáticas. Sevilla, SAEM Thales.
  • Van Reeuwijk, M. (1997). Las matemáticas en la vida cotidiana y la vida cotidiana en las matemáticas. Uno, 12, 9-16.