MODELOS PROBABILISTICOS APLICADOS A CIENCIAS SOCI.
MODELOS PROBABILISTICOS APLICA
Universidad de Almería
Almería, EspañaPublicacions en col·laboració amb investigadors/es de Universidad de Almería (54)
2024
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A Redefined Variance Inflation Factor: Overcoming the Limitations of the Variance Inflation Factor
Computational Economics
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A review of ridge parameter selection: minimization of the mean squared error vs. mitigation of multicollinearity
Communications in Statistics: Simulation and Computation, Vol. 53, Núm. 8, pp. 3686-3698
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Measures of central tendency in primary education textbooks in Chile
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 6
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The Raise Regression: Justification, Properties and Application
International Statistical Review
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Transition towards circular economy in EU countries: A composite indicator and drivers of circularity
Sustainable Development
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¿Cómo resuelven futuros maestros tareas de proporcionalidad en el contexto probabilístico?: mirada desde los niveles de razonamiento algebraico
Aula abierta, Vol. 53, Núm. 2, pp. 199-207
2023
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Conocimiento didáctico-matemático de futuros maestros chilenos: implicaciones para la enseñanza de la probabilidad en Educación Básica
Paradigma, Núm. 2, pp. 170-193
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Razonamiento proporcional y algebraico en tareas probabilísticas
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 560
2022
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Análisis cognitivo de tareas de comparación de probabilidades por futuro profesorado de Educación Primaria
Uniciencia, Vol. 36, Núm. 1
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HOW PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS INTERPRET PUPILS’ SOLUTIONS TO A FAIR GAME TASK
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
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Las medidas de tendencia central en el libro de texto de quinto básico en Chile
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 74
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Preservice Elementary Teachers’ Mathematical Knowledge on Fractions as Operator in Word Problems
Mathematics, Vol. 10, Núm. 3
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The multiColl Package Versus Other Existing Packages in R to Detect Multicollinearity
Computational Economics, Vol. 60, Núm. 2, pp. 439-450
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Tutorización entre iguales: una experiencia de innovación docente en el Grado en Educación Primaria
Investigación e innovación sobre inclusión e intervención socioeducativa (Dykinson), pp. 337-355
2021
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A Guide to Using the R Package “multiColl” for Detecting Multicollinearity
Computational Economics, Vol. 57, Núm. 2, pp. 529-536
2020
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A Geometrical Interpretation of Collinearity: A Natural Way to Justify Ridge Regression and Its Anomalies
International Statistical Review, Vol. 88, Núm. 3, pp. 776-792
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Comment on “A Note on Collinearity Diagnostics and Centering” by Velilla (2018)
American Statistician, Vol. 74, Núm. 1, pp. 68-71
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Detection of near-nulticollinearity through centered and noncentered regression
Mathematics, Vol. 8, Núm. 6
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Interval estimation: methodological approaches and understanding difficulties
BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 36, Núm. 3, pp. 269-291
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Knowledge of statistical tables by chilean students third year of primary education
Educacion Matematica, Vol. 6, Núm. 2, pp. 247-277