RECEPCION, MODOS Y GENEROS DE
RECEPCION, MODOS Y GENEROS DE LA LITER. EN LENGUA INGLESA
Publications (236)
2025
-
CAPÍTULO 4. Masculinidades híbridas en «El ciego» de D. H. Lawrence y «Catedral» de Raymond Carver
En busca de hombres buenos: Estrategias para desintoxicar la masculinidad en la cultura anglófona (Prensas de la Universidad de Zaragoza), pp. 99-120
-
Caste and Gender Difference on a South Asian Diaspora Matrimonial Website: A Case Study of Jeevansathi.com
International Journal of Interdisciplinary Social and Community Studies, Vol. 20, Núm. 2, pp. 115-140
-
Feminist literature as everyday use: New materialist methodologies for critical thinking
Bloomsbury Publishing Plc., pp. 1-182
-
Interpreting “Translanguages” in Transnational Women’s Literature: Socially Situated Perspectives and Feminist Close-Readings
Social Sciences, Vol. 14, Núm. 7
-
Literary Masculinities and Men’s Emotionality: Max Porter’s Grief Is the Thing with Feathers as a Case Study
Men and Masculinities, Vol. 28, Núm. 1, pp. 86-105
-
Surveillance and (In-) Visibility: reading Jenni Fagan's The Panopticon through an Ethics of Attention
The ethics of (in-)attention in contemporary anglophone narrative (Routledge Reino Unido), pp. 139-161
-
The (neoliberal) feminism of global SVOD platforms, Netflix’s inclusion policy, and the negotiations of women audiovisual creators: two Spanish case studies
Feminist Media Studies
2024
-
"Long, long, long": autobiografías y biografías de los Beatles, de Brian Epstein y de George Martin
Claves de la producción literaria de los Beatles y su influencia en la literatura inglesa contemporánea y en otras literaturas (UJA Editorial), pp. 31-52
-
Anglo-saxon women’s bodies and the "Beowulf" poet: Rhetorical strategies for the negative recoding of female public identity
Cuerpos en tránsito: explorando intersecciones emergentes y raíces culturales (Dykinson), pp. 579-604
-
Aprendizaje y enseñanza de las materias de la especialidad de Administración de Empresas
Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 337-458
-
Aprendizaje y enseñanza de las materias de la especialidad de Hostelería y Turismo
Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 338-433
-
Aprendizaje y enseñanza de las materias de la especialidad de Informática
Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 337-420
-
Aprendizaje y enseñanza de las materias de la especialidad de Procesos Sanitarios
Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 337-423
-
Aprendizaje y enseñanza de las materias de la especialidad de Servicios a la Comunidad
Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 337-425
-
Aprendizaje y enseñanza de las materias de la especialidad de Tecnología y Procesos Industriales
Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 337-425
-
Artherapy, queer failure and horizontal learning experience in students' postmemory family narratives
Feminist Literary and Filmic Cultures for Social Action: Gender Response-able Labs (Taylor and Francis), pp. 24-34
-
Cartographies for Gendering an Affective Pedagogy
Affective Cartographies: Affinities and Affects in Arts, Research, and Pedagogies (Springer International Publishing), pp. 191-206
-
Comparing gender equality policies in the Swedish and Spanish film industries: Defining the problem beyond the male norm
European Journal of Women's Studies, Vol. 31, Núm. 2, pp. 148-162
-
Debating Sexual Consent in the Teen Series The Hockey Girls: Reactions of Instagram Audiences
Sex Education, Vol. 24, Núm. 4, pp. 531-545
-
Entanglements of feminist activism and gender equality policy in the Spanish and Swedish film industries: between convergence and critique
Journal of Gender Studies, Vol. 33, Núm. 8, pp. 977-990