A.R.E.A. (ANALISIS DE LA REALIDAD EDUCATIVA ANDALUZA)
AREA
Universidad de Zaragoza
Zaragoza, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Zaragoza (28)
2024
-
A systematic review on communication in educative gamification: new research approaches
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 21
2022
-
Scale of teaching beliefs about math learning disorder in Primary Education
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 36, Núm. 72, pp. 534-554
2021
-
Co-word analysis and academic performance of the term tpack in web of science
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 3, pp. 1-20
-
Flipped learning y buenas prácticas docentes en educación secundaria
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 68, pp. 107-117
-
Netiquette: Ethic, education, and behavior on internet—a systematic literature review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-15
2020
-
Arduino Advances in Web of Science. A Scientific Mapping of Literary Production
IEEE Access, Vol. 8, pp. 128674-128682
-
Bibliometric study of scientific production on the term collaborative learning in web of science
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 14
-
Effectiveness of diet habits and active life in vocational training for higher technician in dietetics: Contrast between the traditional method and the digital resources
Nutrients, Vol. 12, Núm. 11, pp. 1-13
-
How to teach pre-service teachers to make a didactic program? The collaborative learning associated with mobile devices
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 9
-
Impact of problematic smartphone use and instagram use intensity on self-esteem with university students from physical education
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 12, pp. 1-10
-
La competencia digital de los estudiantes de educación y su adquisición en la formación inicial
La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 701-705
-
Makey makey as an interactive robotic tool for high school students’ learning in multicultural contexts
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 9, pp. 1-14
-
Scientific development of educational artificial intelligence in web of science
Future Internet, Vol. 12, Núm. 8
-
The term equity in education: A literature review with scientific mapping in web of science
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 10
-
The use of ict for reading animation in vulnerable contexts: A systematic review in de last decade
Texto Livre, Vol. 13, Núm. 3, pp. 240-261
-
WhatsApp and Google Drive Influence on Pre-service Students’ Learning
Frontiers in Education, Vol. 5
2019
-
Acción tutorial virtual: propuesta de intervención con alumnado universitario
Innovación y tecnología en contextos educativos (Universidad de Málaga (UMA)), pp. 364-372
-
La competencia digital de docentes en formación en un contexto educativo de innovación tecnológica
Avances en recursos TIC e innovación educativa (Dykinson), pp. 152-161
-
La competencia digital docente: Una necesidad en la universidad española del siglo XXI
Avances en recursos TIC e innovación educativa (Dykinson), pp. 78-88
-
La complementariedad educativa de los asistentes virtuales: presente y futuro
Investigación, Innovación docente y TIC: nuevos horizontes educativos (Dykinson), pp. 1105-1118