ANTONIO
BURGOS GARCÍA
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (106) Publicaciones de ANTONIO BURGOS GARCÍA
2024
-
La empatía en la formación de maestros de Educación Infantil y Primaria: estudio descriptivo del perfil empático de una muestra de estudiantes de la Universidad de Granada
Conocimiento compartido y educación (Dykinson), pp. 725-736
-
The stark implications of abolishing child welfare: An alternative path towards support and safety
Child and Family Social Work
-
Tobacco use behavior among adults exposed to cumulative adverse childhood experiences: A systematic review and meta analysis
Addictive Behaviors, Vol. 152
2023
-
A Template for Implementing Interprofessional Education in Child Advocacy
Journal of Social Work Education, Vol. 59, Núm. 4, pp. 1146-1165
-
A response to Evangelist et al., 2023
Child Abuse and Neglect
-
Active methodologies and curricular sustainability in teacher training
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1364-1380
-
Challenges and Opportunities to Recruiting and Engaging with Gay Male Latino Sexual Assault Survivors
Field Methods, Vol. 35, Núm. 1, pp. 48-63
-
Changes in Mental Health Service Use over a Decade: Evidence from Two Cohorts of Youth Involved in the Child Welfare System
Child and Adolescent Social Work Journal, Vol. 40, Núm. 5, pp. 727-741
-
El liderazgo inclusivo ejercido por los directores de los centros de educación obligatoria de Andalucía (España): perspectiva de las familias
Investigación en contextos educativos formales, no formales e informales: descubriendo nuevos horizontes en la educación (Dykinson), pp. 865-874
-
El profesorado de los grados de educación: sus competencias a debate
Educación y sociedad: claves interdisciplinares (Octaedro), pp. 211-219
-
Metodologías Activas para el Desarrollo Sostenible en la Formación Docente. Análisis Bibliométrico
Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 12, Núm. 2, pp. 191-211
-
Racial/Ethnic Differences in Child Protective Services Reporting, Substantiation and Placement, With Comparison to Non-CPS Risks and Outcomes: 2005–2019
Child Maltreatment, Vol. 28, Núm. 4, pp. 683-699
-
Soccer and Disability, Is It Possible? Analysis of the Learning and Coaching Context in Spain
Sports, Vol. 11, Núm. 9
-
The role of school leaders in cultivating a trauma-informed school climate
Children and Youth Services Review, Vol. 146
2022
-
Adolescent Mental Health and Family Economic Hardships: The Roles of Adverse Childhood Experiences and Family Conflict
Journal of Youth and Adolescence, Vol. 51, Núm. 12, pp. 2294-2311
-
An Investigation of Secondary Traumatic Stress and Trauma-informed Care Utilization in School Personnel
Journal of Child and Adolescent Trauma, Vol. 15, Núm. 4, pp. 1095-1103
-
Contextual predictors of child fatality and near fatality cases due to abuse and neglect
Children and Society, Vol. 36, Núm. 5, pp. 1086-1104
-
Do Mental Health Services Influence Child Welfare Involvement among Juvenile Justice System Involved Youth
Journal of Child and Family Studies, Vol. 31, Núm. 7, pp. 1908-1921
-
Educación para el Desarrollo Sostenible y Responsabilidad Social: claves en la formación inicial del docente desde una revisión sistemática
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 40, Núm. 2, pp. 421-437
-
El estudio de la práctica reflexiva y la labor tutorial en el proceso de formación docente
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 2, pp. 93-112