CARMEN
BATANERO BERNABEU
Investigadora en el periodo 2020-2021
Universidad de Huelva
Huelva, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Huelva (22)
2022
-
SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2020
-
Interval estimation: methodological approaches and understanding difficulties
BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 36, Núm. 3, pp. 269-291
2018
-
Conocimiento del contenido sobre correlación y regresión de futuros profesores
RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 21, Núm. 3, pp. 325-348
2016
-
Developing a questionnaire to assess the probability content knowledge of prospective primary school teachers
Statistics Education Research Journal, Vol. 15, Núm. 2, pp. 197-215
-
Evaluación de dificultades en el análisis de varianza elemental por estudiantes de psicología
Investigación en Educación Matemática XX
2015
-
Conocimiento matemático de profesores de primaria en formación para la enseñanza de la probabilidad: un estudio exploratorio
Práxis Educativa, Vol. 10, Núm. 1, pp. 11-34
-
Diseño de un cuestionario para evaluar conocimientos didáctico-matemáticos sobre razonamiento algebraico elemental
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 33, Núm. 1, pp. 127-150
-
Prospective teachers’ semiotic conflicts in computing probabilities from a two-way table
International Electronic Journal of Mathematics Education, Vol. 10, Núm. 1, pp. 3-16
-
Prospective teachers’ semiotic conflicts in computing probabilities from a two-way table
International Electronic Journal of Mathematics Education, Vol. 10, Núm. 1, pp. 3-16
2013
-
Psychology student's estimation of association
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 27, Núm. 47, pp. 759-778
2012
-
PROSPECTIVE TEACHERS' DIFFICULTIES IN SOLVING BAYES PROBLEMS
PROCEEDINGS OF THE 36TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL. 1: OPPORTUNITIES TO LEARN IN MATHEMATICS EDUCATION
-
THE TIME AXIS FALLACY: A STUDY WITH PROSPECTIVE SECONDARY SCHOOL TEACHERS
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVI
-
Training school teachers to teach probability: reflections and challenges
CHILEAN JOURNAL OF STATISTICS, Vol. 3, Núm. 1, pp. 3-13
-
UNDERTANDING OF CHI-SQUARED TEST BY PSYCHOLOGY STUDENTS
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVI
2011
-
Dificultades en la formulación de hipótesis estadísticas por estudiantes de Psicología
Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 27, pp. 41-61
-
PROSPECTIVE TEACHERS' COMMON AND SPECIALIZED KNOWLEDGE IN A PROBABILITY TASK
PROCEEDINGS OF THE SEVENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME 7)
-
PSYCHOLOGY STUDENTS' ESTIMATION OF ASSOCIATION
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XV
2010
-
Difficulties of future teachers in the reading and calculation of probabilites in tables of double entries
Investigacion en educacion matematica XIV
2009
-
DIFFICULTIES OF MEXICAN STUDENTS IN THE COMPARISON OF ORDINAL DATA
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XIII
-
El lenguaje de los gráficos estadísticos
Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 18, pp. 93-104