FRANCISCO MANUEL
MORALES RODRÍGUEZ
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Universidad de Murcia
Murcia, EspañaUniversidad de Murcia-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (20)
2024
-
Medidas inclusivas desde la orientación académica y profesional
Universidad, educación afectivo-sexual, corporal y de género: Investigación, formación e innovación (Editorial Universidad de Granada), pp. 9-19
-
Niveles de resiliencia en función del sexo en la universidad: Implicaciones educativas
Universidad, educación afectivo-sexual, corporal y de género: Investigación, formación e innovación (Editorial Universidad de Granada), pp. 20-28
-
ODS y la atención a enfermedades raras desde el sistema educativo
Los objetivos de desarrollo sostenible: Problemas y retos para una agenda multidisciplinar : Libro de Actas : Congreso Internacional “Los Objetivos de Desarrollo Sostenible : Problemas y retos para una agenda multidisciplinar”, Lisboa - Badajoz, 29-30 de junio de 2022 (Reunión virtual)
-
Understanding the Link: Emotional Attention in Italian Families and Children’s Social Development
International Journal of Mental Health Promotion, Vol. 26, Núm. 9, pp. 709-718
2023
-
Attitudes toward mathematics/statistics, anxiety, self-efficacy and academic performance: an artificial neural network
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Evaluation of transversal pro-environmental attitudes and be-haviors, empathy, self-concept, and emotional intelligence in university students for organizational happiness
Perspectivas interdisciplinarias para la promoción de la investigación y la innovación en el ámbito educativo (Dykinson), pp. 155-166
-
Stress, Burnout, and Resilience: Are Teachers at Risk?
International Journal of Mental Health Promotion, Vol. 25, Núm. 2, pp. 207-222
-
Suicide Risk Analysis and Psycho-Emotional Risk Factors Using an Artificial Neural Network System
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 16
-
Understanding School Anxiety in Italian Adolescence through an Artificial Neural Network: Influence of Social Skills and Coping Strategies
Children, Vol. 10, Núm. 10
-
Uso de las estrategias de afrontamiento en la adolescencia: Un estudio preliminar de las diferencias de género
Acción psicológica, Vol. 20, Núm. 1, pp. 21-32
2022
-
Attitudes toward Transsexuality, Empathy, and Bullying in Young Population
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 7
-
Emotional Strengths and Difficulties in Italian Adolescents: Analysis of Adaptation through the SDQ
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 10
-
Influencia del mindfulness en la autoeficacia percibida en universitarios
Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 191-198
-
Self-Esteem at University: Proposal of an Artificial Neural Network Based on Resilience, Stress, and Sociodemographic Variables
Frontiers in Psychology, Vol. 13
2021
-
Burnout, resilience, and covid-19 among teachers: Predictive capacity of an artificial neural network
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 11, Núm. 17
-
Doctors and nurses: A systematic review of the risk and protective factors in workplace violence and burnout
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 6, pp. 1-19
-
Evaluación de actitudes hacia la inclusión y dinámicas de género en estudiantes universitarios y su relación con otras variables psicoeducativas
Educación transversal para la diversidad afectivo-sexual, corporal y de género (Comares), pp. 37-45
-
Psychometric properties of the affective dimension of the generic macro-competence assessment scale: Analysis using rasch model
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 12
-
Stress, Coping, and Resilience Before and After COVID-19: A Predictive Model Based on Artificial Intelligence in the University Environment
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2020
-
What if violent behavior was a coping strategy? Approaching a model based on artificial neural networks
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 18