JOSÉ
GUTIÉRREZ PÉREZ
CATEDRÁTICO DE UNIVERSIDAD
Pablo Ángel
Meira Cartea
Pablo Ángel Meira Cartea-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (11)
2024
-
Developing and validating an assessment tool to measure climate change knowledge among middle school students: preliminary findings in a Spanish context
International Research in Geographical and Environmental Education
-
Looking for the emotional footprint of climate change in young people: connections with education, information sources and climate action
Environmental Education Research
2020
-
Educación y comunicación para el cambio climático
Revista mexicana de investigación educativa, Vol. 25, Núm. 87, pp. 819-842
-
Water and climate change, two key objectives in the agenda 2030: Assessment of climate literacy levels and social representations in academics from three climate contexts
Water (Switzerland), Vol. 12, Núm. 1
-
¿Cómo educar sobre la complejidad de la crisis climática? Hacia un currículum de emergencia
Revista mexicana de investigación educativa, Vol. 25, Núm. 87, pp. 843-872
2018
-
Climate crisis and the demand for more empiric research in social sciences: emerging topics and challenges in environmental psychology / Crisis climática y demanda de más investigación empírica en Ciencias Sociales: tópicos emergentes y retos en Psicología Ambiental
Psyecology
-
Influence of academic education vs. common culture on the climate literacy of university students / Formación académica frente a cultura común en la alfabetización climática de estudiantes universitarios
Psyecology, Vol. 9, Núm. 3, pp. 301-340
2017
-
Climate literacy among university students in Mexico and Spain: Influence of scientific and popular culture in the representation of the causes of climate change
International Journal of Global Warming, Vol. 12, Núm. 3-4, pp. 448-467
-
Education on Climate Risks and their Implications for Health
Procedia - Social and Behavioral Sciences, pp. 599-605
-
La representación social del cambio climático en el alumnado universitario español de Ciencias e Ingeniería
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 1765-1770
2015
-
La representación social del cambio climático en las culturas académicas universitarias
Avances de la psicología ambiental ante la promoción de la salud, el bienestar y la calidad de vida (Avicam), pp. 252-253