JESÚS
VICIANA RAMÍREZ
CATEDRÁTICO DE UNIVERSIDAD
Universidad de Málaga
Málaga, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Málaga (24)
2024
-
Criterion-Related Validity of Consumer-Wearable Activity Trackers for Estimating Steps in Primary Schoolchildren under Controlled Conditions: Fit-Person Study
Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 23, Núm. 1, pp. 79-96
-
Opiniones de los participantes en una intervención para el fomento de la actividad física en el contexto escolar: Estudio Fit-Person
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 1053-1062
2023
-
Effect of an activity wristband-based intermittent teaching unit in Physical Education on studentsʼ physical activity and its psychological mediators: a cluster-randomized controlled trial. School-fit study
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Fomento de hábitos saludables de actividad física mediante una gamificación en escolares desde la Educación Física: La aventura de Andaluzo
Perpetuum mobile: conocimiento, investigación e innovación en la sociedad actual (Octaedro), pp. 74
-
Validity of activity wristbands for estimating daily physical activity in primary schoolchildren under free-living conditions: School-Fit study
Frontiers in Public Health, Vol. 11
-
Validity of the Xiaomi Mi Band 2, 3, 4 and 5 Wristbands for Assessing Physical Activity in 12-to-18-Year-Old Adolescents under Unstructured Free-Living Conditions. Fit-Person Study
Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 22, Núm. 2, pp. 196-211
2022
-
Activity wristband-based physical activity recommendations in young people
Science and Sports, Vol. 37, Núm. 4, pp. 303-315
-
Are Wrist-Worn Activity Trackers and Mobile Applications Valid for Assessing Physical Activity in High School Students? Wearfit Study
Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 21, Núm. 3, pp. 356-375
-
High School Students’ Accelerometer-Measured Physical Activity and Sedentary Behavior by Motivational Profiles Toward Physical Activity
Research Quarterly for Exercise and Sport, Vol. 93, Núm. 4, pp. 869-879
-
Monitores portátiles de actividad física: Cómo utilizarlos con escolares de educación primaria? Estudio School-Fit
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 3
-
Propuesta de intervención para el uso autónomo y progresivo de pulseras de actividad física
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 116
-
Validez de dispositivos de actividad física en condiciones estructuradas con escolares de Primaria: estudio Fit-Person
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 117
-
Validez de pulseras de fitness para evaluar la actividad física diaria en escolares: Estudio School-Fit
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 4
2021
-
A comparison of the utility of different step-indices to translate the physical activity recommendation in adolescents
Journal of Sports Sciences, Vol. 39, Núm. 4, pp. 469-479
2019
-
Daily step-based recommendations related to moderate-to-vigorous physical activity and sedentary behavior in adolescents
Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 18, Núm. 4, pp. 586-595
2017
-
Effect of a one-session-per-week physical education-based stretching program on hamstring extensibility in schoolchildren
Kinesiology, Vol. 49, Núm. 1, pp. 101-108
2016
-
Effects of a stretching development and maintenance program on hamstring extensibility in schoolchildren: A cluster-randomized controlled trial
Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 15, Núm. 1, pp. 65-74
2015
-
Effect of a physical education-based stretching programme on sit-and-reach score and its posterior reduction in elementary schoolchildren
European Physical Education Review, Vol. 21, Núm. 1, pp. 83-92
-
Effects of a physical education-based programme on health-related physical fitness and its maintenance in high school students: A cluster-randomized controlled trial
European Physical Education Review, Vol. 22, Núm. 2, pp. 243-259
-
Un programa de estiramiento en educación física realizado una vez a la semana también mejora la extensibilidad isquiosural en escolares: Un diseño controlado aleatorio por grupos
Nutricion Hospitalaria, Vol. 32, Núm. 4, pp. 1715-1721