Publicaciones en las que colabora con JOSÉ MANUEL ORTIZ MARCOS (20)

2024

  1. Cybervictim vs. cyberaggressor. profile determination and comparison through artificial neural networks

    Vulnerable Children and Youth Studies, Vol. 19, Núm. 2, pp. 288-308

  2. Exploring Social Skills in Students of Diverse Cultural Identities in Primary Education

    Societies, Vol. 14, Núm. 9

  3. Habilidades sociales en mujeres inmigrantes víctimas de violencia machista en Melilla

    Presente y futuro de Melilla: Estrategias de gobernanza y políticas públicas (Dykinson), pp. 553-566

  4. Social skills in primary education: Influential variables in intercultural contexts

    Journal of Education and e-Learning Research, Vol. 11, Núm. 3, pp. 539-547

2023

  1. Adaptation and validation of the social skills scale for intercultural primary school pupils

    Frontiers in Education, Vol. 8

  2. Colectivos vulnerables de mujeres inmigrantes víctimas de violencia machista en Melilla

    La escuela rural en la España vaciada: diagnóstico, experiencias y retos de futuro (Dykinson), pp. 36-53

  3. La música y las habilidades sociales en mujeres inmigrantes

    La escuela rural en la España vaciada: diagnóstico, experiencias y retos de futuro (Dykinson), pp. 54-72

  4. Social skills for the educational integration of pre-adolescent and adolescent immigrants

    Intercultural Education, Vol. 34, Núm. 3, pp. 205-219

  5. Turismo y educación: bases para una sociedad intercultural

    II Foro de turismo ciudad de Melilla: Melilla, una historia compartida (Dykinson), pp. 175-178

2022

  1. Bullying in Adolescents Practising Sport: A Structural Model Approach

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 20

  2. Ciberbullying xenófobo y/o racista en estudiantes de enseñanza musical

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 117-128

  3. Correlational study on cyberbullying and social abilities in intercultural teenagers

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

2021

  1. Cyberbullying analysis in intercultural educational environments using binary logistic regressions

    Future Internet, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-15

  2. Diagnóstico de habilidades necesarias para la integración social de mujeres inmigrantes

    Investigación educativa ante los actuales retos migratorios (Dykinson), pp. 1139-1157

  3. Nationality as an influential variable with regard to the social skills and academic success of immigrant students

    Education Sciences, Vol. 11, Núm. 10

  4. The acquisition of social skills of immigrant students as a means of acculturation

    International Journal of Interdisciplinary Social and Community Studies, Vol. 16, Núm. 2, pp. 115-143

2019

  1. Educational environments with cultural and religious diversity: Psychometric analysis of the cyberbullying scale

    Religions, Vol. 10, Núm. 7

  2. Integración de estudiantes inmigrantes en ciudades fronterizas del sur de España

    Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (Dykinson), pp. 1387-1398

  3. La problemática social, religiosa y económica de los inmigrantes musulmanes en España

    Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (Dykinson), pp. 598-609

  4. La situación económica de los inmigrantes en el sistema educativo español

    Metodologías activas en ciencias de la educación (Wanceulen Editorial), pp. 125-155