MARÍA CONSUELO
CAÑADAS SANTIAGO
CATEDRÁTICA DE UNIVERSIDAD
Universidad de Los Andes
Bogotá, ColombiaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Los Andes (12)
2022
-
Trends in learning and teaching of geometry: The case of the Geometry and its Applications Meeting
International Electronic Journal of Mathematics Education, Vol. 17, Núm. 4
2021
-
Estructuras en las formas directa e inversa de una función por estudiantes de 7-8 años
Uniciencia, Vol. 35, Núm. 2
-
Structures in direct and inverse forms of a function evidenced by 7 8-year-old students Estruturas nas formas direta e inversa de uma função por estudantes de 7-8 anos
Uniciencia, Vol. 35, Núm. 2, pp. 1-16
2020
-
Colombian Community of Mathematics Education: A documentary characterization
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 64, Núm. 68, pp. 1221-1242
2019
-
Open access documentary production of the Spanish-speaking community in mathematics education for middle school education
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 33, Núm. 64, pp. 707-727
2018
-
Acquiring the notion of learning hypotheses in mathematics teacher education
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 32, Núm. 61, pp. 459-479
-
Relaciones funcionales y estrategias de alumnos de primero de Educación Primaria en un contexto funcional
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 36, Núm. 3, pp. 59-78
-
Treinta años de producción documental en España: currículo y contenido matemático
Investigación en Educación Matemática XXII
2016
-
Relaciones funcionales identificadas por estudiantes de primero de educación primaria y estrategias de resolución de problemas que involucran funciones lineales
Investigación en Educación Matemática XX
2013
-
Development of a taxonomy for key terms in mathematics education and its use in a digital repository
Library Philosophy and Practice, Vol. 2013
-
STRUCTURE OF PRIMARY MATHEMATICS TEACHER EDUCATION PROGRAMS IN SPAIN
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 11, Núm. 4, pp. 879-894
2009
-
Geometría plana con papel
Departamento de Didáctica de la Matemática, Universidad de Granada