PEDRO JESÚS
RUIZ MONTERO
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Universidad de Málaga
Málaga, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Málaga (10)
2023
-
Development of prosocial competencies in PETE and Sport Science students. Social justice, Service-Learning and Physical Activity in cultural diversity contexts
Physical Education and Sport Pedagogy, Vol. 28, Núm. 3, pp. 244-258
2021
-
The effects of service-learning on physical education teacher education: A case study on the border between Africa and Europe
European Physical Education Review, Vol. 27, Núm. 4, pp. 1014-1031
2020
-
Anxiety and bodily pain in olderwomen participants in a physical education program. A multiple moderated mediation analysis
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 10
-
Effects of 8-weeks concurrent strength and Aerobic training on body composition, physiological and cognitive performance in older adult women
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 5
-
Effects of Service Learning on Physical Education Teacher Education Students’ Subjective Happiness, Prosocial Behavior, and Professional Learning
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Learning with older adults through intergenerational service learning in physical education teacher education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3
-
Tratamiento e Interpretación de la Educación Física durante el enfoque legislativo Franquista (1939-1970)
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 37, pp. 449-454
2019
-
Hibridación entre aprendizaje móvil y aprendizaje-servicio en la formación inicial docente
Investigación, Innovación docente y TIC: nuevos horizontes educativos (Dykinson), pp. 1001-1014
-
Service-learning with college students toward health-care of older adults: A systematic review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 22
-
Solidaridad y justicia social como valores pedagógicos en la lucha contra la desigualdad social
Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (Dykinson), pp. 384-396