SILVIA ANA
DEFIOR CITOLER
Investigadora en el periodo 2018-2019
Nicolás
Gutiérrez Palma
Publicaciones en las que colabora con Nicolás Gutiérrez Palma (13)
2019
-
Linguistic and non-linguistic prosodic skills in Spanish children with developmental dyslexia
Research in Developmental Disabilities, Vol. 90, pp. 92-100
2017
-
Effects of fluency training on reading competence in primary school children: The role of prosody
Learning and Instruction, Vol. 52, pp. 59-68
2016
-
Lexical stress awareness and orthographic stress in Spanish
Learning and Individual Differences, Vol. 45, pp. 144-150
2015
-
A cross-sectional study of fluency and reading comprehension in Spanish primary school children
Journal of Research in Reading, Vol. 38, Núm. 3, pp. 272-285
-
Dificultades específicas de aprendizaje
Síntesis
-
Impaired stress awareness in Spanish children with developmental dyslexia
Research in Developmental Disabilities, Vol. 37, pp. 152-161
-
Suprasegmental Phonology Development and Reading Acquisition: A Longitudinal Study
Scientific Studies of Reading, Vol. 19, Núm. 1, pp. 51-71
2014
-
Scale of reading fluency in Spanish: measuring the components of fluency
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 35, Núm. 1, pp. 104-136
-
The role of nonspeech rhythm in Spanish word reading
Journal of Research in Reading, Vol. 37, Núm. 3, pp. 316-330
-
¿Predicen las habilidades suprasegmentales la adquisición de la lectoescritura en educación primaria?
Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo, 2014 II Congreso internacional de ciencias de la educación y del desarrollo. Granada (España), 25-27 de Junio de 2014 (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC), pp. 914-920
2012
-
Prosodic Awareness Skills and Literacy Acquisition in Spanish
Journal of Psycholinguistic Research, Vol. 41, Núm. 4, pp. 285-294
2008
-
Influencia de la conciencia prosódica en el lenguaje escrito: ¿está mediada por la conciencia fonológica?
Psicología y Educación: un lugar de encuentro
-
Relaciones entre conciencia fonológica y prosodia
Psicología y Educación: un lugar de encuentro